بازگشت نارنجی‌ها

تیم سایپا در حالی که با اخراج دو بازیکن خود 9 نفره به بازی ادامه می‌داد، دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کرد و به برد باارزشی مقابل میزبانش دست یافت. شاگردان علی دایی اولین تیم لیگ هجدهم هستند که 9 نفره به گل می‌رسند و سه امتیاز را به دست می‌آورند. سایپا که در 11 بازی متوالی در کسب پیروزی ناکام مانده بود حالا دومین برد متوالی‌اش را هم به دست آورده و به روزهای خوبش بازگشته است. خط دفاعی این تیم نیز برای چهارمین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا به رکورد 426 دقیقه برسد. این بهترین رکورد فصل برای سایپا و پنجمین رکورد در میان همه تیم‌ها است. نارنجی‌پوشان در هفته‌های آینده فرصت دارند تا این رکورد را بالاتر هم ببرند.

    


صدرنشین موقت

تراکتورسازی سومین برد متوالی‌اش را به دست آورد و محسن فروزان هم پنجمین کلین‌شیت متوالی را ثبت کرد تا رکورد گل نخوردن تراکتور را به 467 دقیقه برساند. این سومین رکورد برتر این فصل است و تراکتورسازی این فرصت را دارد تا در دو بازی بعدی رکورد دو تیم پدیده و استقلال را هم بشکند. تراکتور که در دور رفت هم یک بار به سه برد متوالی رسیده بود این بار می‌تواند طلسم برد چهارم را بشکند. این تیم در هفته بعدی مهمان استقلال خوزستان قعرنشین جدول است و هفته بعد هم میزبان نفت آبادان خواهد بود. پیروزی در این دو بازی همه رکوردها و احتمالا صدرنشینی مطلق لیگ را به تراکتورسازی خواهد بخشید.

    


تساوی تراکتور و پرسپولیس

تراکتورسازی با شکست دادن پدیده به نهمین برد خانگی‌اش هم رسید و در این رکورد با پرسپولیس مساوی شد. پرسپولیس و تراکتورسازی هر دو از 11 بازی خانگی به 9 پیروزی رسیده‌اند اما پرسپولیس با یک امتیاز بیشتر از تراکتور در صدر جدول بازی‌های خانگی است. پرسپولیس هنوز در خانه شکست نخورده اما تراکتورسازی یک باخت خانگی مقابل فولاد در کارنامه دارد. در عوض تراکتور با 24 گل زده گل‌زن‌ترین تیم در بازی‌های خانگی بوده و در این زمینه اختلاف زیادی با پرسپولیس دارد. پرسپولیس با 17 گل زده دومین خط حمله برتر در بازی‌های خانگی را دارد. بهترین خط دفاعی در بازی‌های خانگی اما متعلق به استقلال تهران است که در تهران فقط یک گل دریافت کرده است.