در فوتبال اروپا نمی‌توانید دو باشگاه متضادتر از بایرن و بارسا پیدا کنید. هر دو تیم فصل را خوب شروع نکردند و به بحران رسیدند اما بایرن با تغییر سرمربی جان تازه‌ای گرفت و شرایط بارسا با تغییر سرمربی، بدتر هم شد. یک باشگاه با عوض کردن مربی، همه چیز به دست آورد و باشگاه دیگر، همه چیز را از دست داد. دو تیم جمعه‌شب در شرایطی در ورزشگاه دا لوژ لیسبون با هم روبه‌رو می‌شوند که روی کاغذ، بایرن‌مونیخ شانس شماره یک قهرمانی در این تورنمنت است. بارسلونایی‌ها هم تا زمانی که لئو مسی را دارند خودشان را به آغوش ناامیدی نمی‌اندازند. یکی از این دو تیم، خیلی زود ناچار به ترک پرتغال خواهد شد. سرنوشتی که بارسا و بایرن فردا شب به فرار از آن فکر می‌کنند.

لئو مسی و روبرت لواندوفسکی، شاید بهترین مهاجمان این روزهای فوتبال اروپا باشند. لوا با اختلاف زیاد بیشتر از هر بازیکنی در همه جام‌های این فصل گل زده و حتی می‌تواند رکورد گل‌زنی رونالدو در یک فصل از لیگ قهرمانان را نیز جابه‌جا کند. او البته در نهایت رقابت کفش طلا را به چیرو ایموبیله باخته و از آن‌جایی که امسال مراسم توپ طلا هم برگزار نمی‌شود، مهاجم لهستانی شانسی برای بردن جوایز بزرگ فردی نخواهد داشت. او اما هنوز می‌تواند آخرین جام تیمی باقی‌مانده در این فصل را با تمام قدرت به دست بیاورد. برخلاف روبرت، لئو مسی در این فصل هنوز هیچ جامی نگرفته و لیگ قهرمانان آخرین امید برای خالی نماندن دست او و هم‌تیمی‌ها در لیگ 20-2019 خواهد بود. مسی روبه‌روی ناپولی، انگیزه‌هایش را به بهترین شکل به نمایش گذاشت و ثابت کرد که چقدر تشنه موفقیت در این جام است. کاپیتان بارسا فصل گذشته به هواداران تیمش قول بردن لیگ قهرمانان را داد اما ماجرای کابوس‌وار استادیوم آنفیلد، این فرصت بزرگ را از لئو گرفت. او حالا در حالی برای بردن دوباره این رقابت تلاش می‌کند که خودش، منتقد درجه یک کادر فنی و مدیران باشگاه است. او نه به توانایی‌های فنی ستین اعتقاد دارد و نه طرفدار شیوه مدیریتی بارتمئو و همکارانش است. لئو حتی چند واکنش تند به اریک آبیدال هم نشان داده تا ثابت کند که با این تصمیم‌های غلط به راحتی کنار نمی‌آید. لوا در این فصل در زمینه گل‌زنی کاملا موفق‌تر از مسی بوده اما در مجموع گل و پاس گل، لئو عملکرد بهتری داشته است. برخورد این دو نفر، یک شب هیجان‌انگیز را در لیسبون می‌سازد اما نمی‌شود همه چیز را بین دو تیم، به همین

دوئل دو نفره محدود کرد.

لئو و لوا، تنها دلیل برای جذابیت این بازی بزرگ نیستند. رقابت‌های سهمگین و پرحرارت این جدال، از خط دروازه شروع می‌شوند. همه از ماجراهای شکل گرفته بین تراشتگن و نویر خبر دارند. همه می‌دانند که رابطه این دو گلر در اردوی تیم ملی آلمان، به چه وضعیتی دچار شده و میزان تنفر آنها از هم چقدر است. همین چند روز قبل نایب رییس باشگاه بایرن با یک مصاحبه تند علیه گلر بارسا، یک بازی ذهنی بزرگ را شروع کرده است. جنگی که ممکن است تاثیرش را در جریان مسابقه نشان بدهد. هر دو سنگربان می‌خواهند ثابت کنند که بهترین انتخاب برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی آلمان هستند و هر دو نفر، دست به هر کاری می‌زنند تا آمادگی‌شان را به رخ رقیب بکشند. یکی دیگر از تقابل‌های فوق‌العاده مسابقه جمعه‌شب، برخورد تیاگو با آرتورو ویدال خواهد بود. تیاگو محصول باشگاه بارسلونا است و سال‌ها برای این تیم در رده‌های مختلف سنی به میدان رفته و ویدال نیز سابقه بازی برای مونیخی‌ها را دارد. روبه‌رو شدن با قرعه‌ بایرن، برای بارسایی‌های چندان خوشایند به نظر نمی‌رسید اما باواریایی‌ها با اعتماد به نفس جالب توجهی به این قرعه واکنش نشان دادند. شاید این موضوع، فشار بیشتری را روی شانه‌های فلیک و شاگردها قرار بدهد. چراکه همه توقع دارند این تیم با یک نمایش برتر، پیروز این بازی شود و کم‌تر کسی روی برد بلوگرانا در این نبرد حساب ویژه‌ای باز می‌کند. شاید همین اعتماد به نفس بیش از حد، در نهایت برای بایرن گران تمام شود اما قبل از شروع این بازی، آنها تیم به مراتب آماده‌تری به نظر می‌رسند و شانس بیشتری برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارند.

از عصر فرانک رایکارد در بارسا تا امروز، هرگز یکی از مسابقه‌های رسمی این تیم به ضربات پنالتی کشیده نشده است. شاید برگزاری لیگ قهرمانان به صورت تک مسابقه، این روند را به هم بزند. دوام آوردن روبه‌روی بایرن در وقت قانونی و شکست دادن تمرکز ویژه آلمانی‌ها در ضربات پنالتی، هر دو بسیار سخت خواهند بود اما شاید یک نمایش دفاعی در این بازی، برای آبی اناری‌ها ایده‌آل‌تر باشد. در دو بازی رفت و برگشت، بعید به نظر می‌رسید که آنها شانسی برای کنار زدن بایرن داشته باشند اما شاید اتفاق‌های همین یک مسابقه، یک معجزه را برای این تیم رقم بزند. لئو و لوا، فردا شب یکی از مهیج‌ترین نبردهای این فصل فوتبال اروپا را خلق می‌کنند.