برگشت‌ناپذیر!

هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بازیکنی که در لباس استقلال چهره شد و از همین تیم به فوتبال اروپا رفت، روزی مشغول خراب کردن همه پل‌های پشت سرش برای برگشتن به این تیم باشد. «امید نور» و آبی‌ها، کاملا به بن‌بست رسیده‌اند و ظاهرا قرار است همه برخوردهای آنها، کاملا جنجالی از کار دربیاید. اینکه ریشه مشکلات عمیق این بازیکن با همبازیان‌ سابقش دقیقا از کدام نقطه شروع شده، هنوز هم بر همه پوشیده است. آن‌چه واضح به نظر می‌رسد، این است که او دیگر نمی‌خواهد به هیچ قیمتی پیراهن باشگاه استقلال را بر تن کند.

آریا طاری

برخلاف آن‌چه بعضی از «مالک‌ها» در فوتبال ایران به آن اصرار داشتند، مبتلا شدن به بیماری کووید 19 فوتبالِ هیچ بازیکنی را تمام نمی‌کند. امید نورافکن یکی از اولین ستاره‌های لیگ برتر بود که به این ویروس دچار شد و پس از سپری کردن دوران بیماری، دوباره آمادگی‌اش را به دست آورد و به زمین مسابقه برگشت. امید که تا همین چند هفته قبل درگیر ماجراهای کرونا بود، حالا با یک حاشیه بزرگ دیگر روبه‌رو شده است. برخورد دوباره این هافبک تخریبی با استقلال، صحنه‌های جنجال‌برانگیزی را در استادیوم آزادی خلق کرد. این بازی برای امید، معنایی فراتر از نبرد سهمیه لیگ قهرمانان داشت. این موضوع از همان ابتدا در رفتار او پیدا بود. او حتی در زمان انجام تمرین‌های اولیه قبل از شروع مسابقه نیز، جدا از همه هم‌تیمی‌ها وارد زمین مسابقه شد و جدا از همه آنها از زمین مسابقه بیرون رفت. روبه‌رو شدن با تیم سابق، معمولا رسم و رسوم خاص خودش را در فوتبال ایران دارد اما نورافکن نه‌تنها با هیچ بازیکنی از استقلال خوش و بش نکرد، بلکه عملا تصمیم گرفت کوچک‌ترین برخوردی با همبازی‌های سابقش در این باشگاه نداشته باشد. تنش بین او و استقلالی‌ها از همان دقایق ابتدایی شروع شد. جالب اینکه حتی بازیکن باتجربه‌ای مثل وریا غفوری و فرشید اسماعیلی، دائما با این بازیکن درگیر بودند و به رفتارهای او در زمین اعتراض داشتند. جرقه این اختلاف‌ها از مسابقه رفت سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان آغاز شده بود. جایی که امید نورافکن در آخرین ثانیه‌ها، گل تساوی را به ثمر رساند و یک پیروزی کلیدی را از استقلالی‌ها گرفت. تصور می‌شد او این گل را جشن نمی‌گیرد و از خوشحالی صرف‌نظر می‌کند اما خوشحالی این بازیکن، حتی جدی‌تر از گذشته نیز بود. نورافکن با این شادی گل، اولین قدم‌ها را برای دور شدن از استقلال برداشت و کمی بعد در چند مصاحبه تلویزیونی، حرف‌هایی را به زبان آورد که اصلا به مذاق استقلالی‌ها خوش نیامد. چند ماه پس از آن ماجراها، حالا آتش اختلافات بین این بازیکن و استقلالی‌ها دوباره شعله‌ور شده است. آتشی که موجب فروریختن همه پل‌ها بین امید و آبی‌ها خواهد بود.

امید در 18 سالگی فرصت فیکس‌شدن در استقلال را به دست آورد و برای مدتی در پست غیرتخصصی در این تیم خوش درخشید. او از همین باشگاه به فوتبال بلژیک رفت و دوباره به جمع آبی‌ها برگشت اما ظاهرا اینکه استقلالی‌ها قرارداد قرضی‌اش را دائمی نکرده‌اند، به نوعی موجب ناراحتی او شده است

روبه‌رو شدن با این حجم از حواشی در 23 سالگی، قطعا به سود نورافکن نخواهد بود. او در پایان نیمه اول مسابقه حساس تیمش با استقلال، با رضایت کامل به سمت رختکن رفت. چراکه موجب اخراج یک بازیکن از تیم حریف شده بود. با این حال شوک بزرگ تنها ثانیه‌هایی بعد به این فوتبالیست وارد شد. او با تصمیم «راه دور» امیرقلعه‌نویی، اجازه پیدا نکرد که در نیمه دوم برای سپاهان به میدان برود. در حقیقت نورافکن هم مثل رضاوند، از زمین مسابقه اخراج شد. بدون آن‌که کارت قرمز بگیرد یا تیمش را 10 نفره کند. تصمیم امیر به نوعی برای پیشگیری از اخراج این بازیکن گرفته شد. چراکه او در زمین، کاملا مستعد دریافت کارت قرمز نشان می‌داد و با توجه به یک اخطاره بودن، شاید خیلی زود با تصمیم داور ناچار به ترک مسابقه می‌شد. از دست دادن نیمه دوم بازی با استقلال، یک ضربه بزرگ برای نورافکن بود. هافبکی که بدون تردید، یکی از بهترین‌های این فصل لیگ برتر بوده اما حالا این احتمال وجود دارد که کیفیت فنی‌اش، تحت تاثیر ماجراهای دیگری قرار بگیرد. امید در 18 سالگی فرصت فیکس‌شدن در استقلال را به دست آورد و برای مدتی در پست غیرتخصصی در این تیم خوش درخشید. او از همین باشگاه به فوتبال بلژیک رفت و دوباره به جمع آبی‌ها برگشت اما ظاهرا اینکه استقلالی‌ها قرارداد قرضی‌اش را دائمی نکرده‌اند، به نوعی موجب ناراحتی او شده است. از طرفی زمزمه‌هایی در مورد احتمال علاقه او به باشگاه پرسپولیس نیز به گوش می‌رسد. باشگاهی که با حضور همزمان نوراللهی و کامیابی‌نیا، نیاز چندانی به یک هافبک میانی ندارد.

امید نورافکن خوش‌شانس بود که دیدار برگشت تیمش با استقلال، بدون حضور تماشاگرها برگزار شد. اگر هواداران آبی در این بازی در استادیوم حضور داشتند، حسابی از خجالت این بازیکن درمی‌آمدند. ویروس کرونا و استادیوم خالی، او را از قرار گرفتن در معرض یک کابوس بزرگ نجات دادند. پس از پیوستن امید به سپاهان، خیلی‌ها انتظار داشتند که این بازیکن پس از چند سال دوباره به استقلال برگردد اما حالا دیگر چنین توقعی، کاملا نشدنی به نظر می‌رسد. حتی خود او هم دیگر قید بازگشت را زده و این روزها هیچ فرصتی را برای نمایش دشمنی‌اش با استقلال از دست نمی‌دهد.