هیچ تیمی در فوتبال اروپا، این روزها جلسه‌های تمرینی را برگزار نمی‌کند اما ژوزه مورینیو، تصمیم گرفته با استفاده از فضای مجازی، ستاره‌های تیمش را تمرین بدهد. در روزهای گذشته تصاویری از کادر فنی تاتنهام منتشر شده که مشغول تمرین دادن مهره‌های تیم از طریق دوربین‌های اسکایپ هستند. این شیوه احتمالا به زودی مورد توجه بسیاری از مربیان دیگر نیز قرار خواهد گرفت.

یکی از ستاره‌های تاتنهام البته در این جلسه‌های تمرینی غیبت دارد. سون هیونگ مین از فرصت تعطیلات لیگ برتر استفاده کرده و آماده بازگشت به کشورش کره جنوبی می‌شود. در شرایط عادی، همه باید در قرنطینه بمانند و هیچ‌کس نباید به کشور دیگری سفر کند اما اوضاع برای سون، کمی متفاوت با نفرات دیگر است. او بر اساس قوانین خاص کره جنوبی، باید دوران 24 ماهه خدمت سربازی را سپری کند.

با توجه به قهرمانی سال گذشته این بازیکن در بازی‌های آسیایی به همراه تیم ملی کره جنوبی، خدمت سربازی این ستاره بخشیده شده اما او هنوز باید «چهار هفته» خدمت عمومی را پشت سر بگذارد. سربازی در کره جنوبی اجباری است و اگر در زمان تعیین‌شده انجام نشود، فرد اجازه ترک کشور را به دست نمی‌آورد. سون که پس از شکستگی ناحیه دست چندین هفته با آسیب‌دیدگی دست و پنجه نرم می‌کرد، حالا این فرصت را برای سپری کردن دوران باقی‌مانده از سربازی‌اش ایده‌آل می‌داند. اگر او این زمان مناسب را از دست بدهد، ممکن است در میانه‌های فصل ناچار به سپری کردن این دوران شود. موضوعی که مورینیو به هیچ وجه از آن استقبال نخواهد کرد.

سون پس از مصدومیت شدید، به سئول رفت و در بازگشت به انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا، به مدت دو هفته قرنطینه شد. هیچ نشانه‌ای از بیماری در این بازیکن وجود نداشت و شرایط او کاملا عادی شد. طولانی‌ شدن تعطیلات اما شرایطی را به وجود آورد که او تصمیم به سپری کردن چهار هفته باقی‌مانده از سربازی در جزیره جی‌جو کره جنوبی بگیرد.

او یکی از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر قاره آسیا و چهره مورد علاقه هواداران اسپرز به شمار می‌رود. سون فصل گذشته نقش مهمی در رسیدن تیمش به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت اما این فصل، عملکرد او به هیچ وجه درخشان نبوده است. غیبت او و هری کین در ماه‌های اخیر، آخرین بارقه‌های امید برای رسیدن به جام قهرمانی را از مورینیو گرفت. در شرایط عادی، او دیگر شانسی برای همراهی تیمش در ادامه این فصل از لیگ برتر نداشت اما تعطیلی مسابقه‌ها، شرایط را تغییر داد.

اگرتصمیم به پیگیری مسابقات گرفته شود، سون و کین دوباره در ترکیب اسپرز دیده می‌شوند و این شانس را خواهند داشت تا برای رسیدن به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان تلاش کنند. این فصل برای باشگاه تاتنهام تا امروز به یک ناامیدی بزرگ گره خورده اما شاید این تعطیلات، در نهایت به سود آنها تمام شود و رسیدن مهره‌های کلیدی، اوضاع را به نفع این تیم تغییر بدهد. به همین خاطر است که آقای خاص این روزها تمرین‌های مجازی را با جدیت زیادی دنبال می‌کند و در جست‌وجوی ساختن یک تیم قدرتمند برای دوران پساکرونا است.