المپیک دوباره عقب می‌افتد؟

پس از انتشار ویروس کرونا و جهانی شدن کووید 19، خیلی زود صحبت‌هایی مبنی بر تعویق المپیک مطرح شد. موضوعی که ژاپنی‌ها سعی زیادی در دور ماندن از آن داشتند اما سرانجام تصمیم بر این شد که این بازی‌ها به سال 2021 موکول شود. اما حالا با پیشنهادی که رییس کمیته المپیک توکیو ارائه کرده‌ است، احتمال اینکه این تورنمنت یک سال دیگر هم به تعویق بیفتد وجود دارد. طبق گزارش «دیلی میل» انگلیس، «یوشیرو موری» رییس کمیته المپیک 2020 توکیو پیشنهاد داده تا مسابقات المپیک از تابستان 2021 به 2022 به تعویق بیفتد. موری در مصاحبه خود عنوان کرد:«به نظرم خطر ویروس کرونا در سال 2021 رفع نمی شود و پیشنهاد من تعویق تا سال 2022 است. البته نخست وزیر ژاپن مصمم به برگزاری مسابقات در تاریخ جدید اعلام شده یعنی در سال 2021 است.» مسابقات المپیک توکیو قرار بود در تابستان آینده برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به تابستان 2021 موکول شد. این مسابقات قرار است از تاریخ 23 ژوئن 2021 آغاز و در تاریخ 8 آگوست به پایان برسد. حال باید دید چه سرنوشتی در انتظار بزرگ‌ترین تورنمنت ورزشی جهان که تحت تاثیر یک ویروس قرار گرفته، است.

    

ساروی بهترین فرنگی‌کار ایران

اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ فرنگی‌کاران جهان برای حضور در المپیک توکیو که در سال 2021 برگزار می شود را اعلام کرد. بر این اساس در 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی با 25 امتیاز نفر پنجم است، در 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی با 25 امتیاز در رده هفتم ایستاده، در 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی با 36 امتیاز در پله چهارم قرار دارد و در 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی با 20 امتیاز نفر دهم رنکینگ به حساب می‌آید. با توجه به اعلام اتحادیه جهانی، رنکینگ 4 کشتی گیر برتر در نحوه قرار گرفتن آن ها در جدول مسابقات مؤثر خواهد بود و رنکینگ مختص همان کشتی گیر خواهد بود و قابل انتقال نیست.

    

تمرین در پارکینگ همسایه!

در روزهای شیوع ویروس کرونا و با توجه به تعطیل شدن اردوهای تیم‌های ملی، ورزشکاران در خانه دست به کار شدند و تمرینات‌شان را دنبال کردند. یکی از این نفرات حسین نوری دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان است که با برنامه‌ای که کادر فنی در فضای مجازی به کشتی‌گیران می‌دهند، تمریناتش را به صورت شخصی دنبال می‌کند. او در این باره گفت:«یکی از دوستانم در همسایگی ما پارکینگ خانه خود را تبدیل به باشگاه کرده و در آنجا به صورت شخصی تمرین می‌کنم. آمادگی خود را حفظ کرده‌ام و طبق برنامه‌ای که کادر فنی در فضای مجازی به ما می‌دهد، جلو می‌روم.» وی ادامه داد:«البته یک ساعت قبل از تمرین کل فضای تمرینی را توسط دستگاه سم‌پاش ضدعفونی می‌کنم و سپس تمرینات خود را انجام می‌دهم.» نوری در مورد به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان داشت:«حضور در المپیک انگیزه تمامی ورزشکاران است و در حال حاضر به دلیل ویروس کرونا شرایط برای همه ورزشکاران دنیا یکسان است. من هم تلاش می‌کنم تا از سایرین جا نمانم و آمادگی خود را حفظ کنم چراکه رقبای خوبی در این وزن دارم.» وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بسیار خطرناک است و حتی ورزشکاران نیز از آن مصون نیستند، خاطرنشان کرد:«چند روز پیش در خبرها خواندم که اسماعیل بوررو قهرمان کشتی فرنگی کوبا نیز مبتلا به کرونا شده است و این نشان می‌دهد که شیوع این ویروس بسیار بالاست. دعا می‌کنم کسانی که دچار این مریضی شده‌اند زودتر خوب شوند و به خانواده کسانی که جان‌شان را به دلیل این بیماری از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم. همه ما باید در خانه ماندن را رعایت کنیم تا هرچه زودتر از شر این بلا خلاص شویم.»