نگرانی بنا برای گزینشی المپیک

طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا قرار بود روزهای ۸ تا ۱۰ فروردین سال آینده در شهر شیان چین برگزار شود، اما شیوع بیماری کرونا باعث لغو میزبانی چینی‌ها شده است. بدین ترتیب اتحادیه جهانی کشتی باید به زودی میزبان دیگری در قاره آسیا معرفی کند تا مدعیان قاره کهن به جای چین، در کشور دیگری به دنبال کسب سهمیه‌های المپیک باشند. این در حالی است که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، نظر مثبتی به تغییر میزبان رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا ندارد و این موضوع را به ضرر کشتی ایران می‌داند. بنا گفت:«پس از قطعی شدن تغییر میزبان گزینشی المپیک در قاره آسیا، طبیعتا دو کشور قزاق و ازبکستان شانس زیادی برای کسب میزبانی دارند که این مساله واقعا به ضرر ایران است. هرچند این کشورها فرنگی‌کاران قدرتمند و مدعی چندانی برای المپیک ندارند، اما متاسفانه نفوذ زیادی در بحث داوری خواهند داشت و همین موضوع به ضرر ماست.» کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان توانست سه سهمیه المپیک را توسط علیرضا نجاتی در ۶۰ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم و امیر قاسمی‌منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم کسب کند. بدین ترتیب سه سهمیه دیگر باقیمانده تا در دو میدان گزینشی آسیایی و جهانی کسب شود.

    

کاپیتان صمد، غایب کاپ آسیا

اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات انتخابی کاپ آسیا از روز چهارشنبه آغاز شده است که صمد نیکخواه‌بهرامی کاپیتان تیم ملی نمی‌تواند به دلیل مصدومیت در این اردو حضور داشته باشد. مصدومیت صمد از ناحیه کمر است و با اعلام مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی این بازیکن به همراه آرمان زنگنه در پنجره اول این رقابت‌ها غایب خواهد بود. اردوی تیم ملی در حال حاضر با ۱۵ بازیکن در جریان است. تیم ملی بسکتبال کشورمان در پنجره اول کاپ آسیا پنجشنبه به مصاف سوریه می‌رود و یکشنبه هفته آینده مقابل قطر صف‌آرایی می‌کند.

    

جهانی پنگ‌پنگ بدون اردو

تیم ملی تنیس روی میز در حالی باید فروردین‌ سال آینده در مسابقات قهرمانی جهانی شرکت کند که بدون اردوی تمرینی و تنها با حضور در چند رویداد روند آماده‌سازی‌شان را طی خواهد کرد. جمیل لطف‌ا...نسبی سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی ترکیب ایران در قهرمانی جهان را تشکیل می‌دهند، به تشریح مسابقاتی که ملی‌پوشان شرکت می‌کنند پرداخت و درباره اینکه تیم برنامه اردویی ندارد، گفت:«به خاطر شرایط بازیکنان و رویدادهایی که در برنامه دارند، چاره‌ای جز مصوب کردن این برنامه نداریم. البته ملی‌پوشان برای حفظ آمادگی خود به صورت انفرادی پیگیر تمرینات‌شان هستند. امیدواریم شرکت در مسابقات پیش‌بینی شده بتواند به ارتقای آمادگی آنها کمک کند.»

    

برنز کاراته‌کای المپیکی

در ادامه مسابقات لیگ جهانی دوبی کاراته‌کاهای کشورمان به میدان رفتند و مدال این رقابت‌ها را به دست آوردند. در دیدار رده‌بندی وزن 50- کیلوگرم لیگ جهانی امارات، سارا بهمنیار سه بر دو آیچا سیاح مراکشی را مغلوب کرد و به مدال برنز این وزن رسید، در دیدار رده‌بندی وزن 61- کیلوگرم بانوان رزیتا علیپور با برتری سه بر یک مقابل نایلا گاتالینا از روسیه صاحب مدال برنز شد و  بهمن عسگری که با رسیدن به دیدار رده‌بندی سهمیه المپیک خود را قطعی کرده بود، با برتری دو بر صفر مقابل ارمان التیمور ترکیه مدال برنز وزن 75- کیلوگرم را به گردن آویخت. او با این مدال بر امتیازاتش افزود و جایگاه خود را مستحکم‌تر کرد. همچنین دیدار رده‌بندی وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی خدابخشی چهارمین مدال برنز تیم ایران را به دست آورد. اما مهسا افسانه در کاتای انفرادی بانوان موفق به کسب مدال نشد. سجاد گنج‌زاده و حمیده عباسعلی نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.