اعزام رستمی و هاشمی در پرده ابهام

رقابت‌های وزنه‌برداری اوپن کلمبیا که حکم گزینشی المپیک را دارد، هفته آینده در کالی برگزار می‌شود. این مسابقات از 18 تا 28 مارچ برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه امتیازات آن برای بازی‌های المپیک 2020 محاسبه خواهد شد، وزنه‌بردارانی از پنج قاره برای کسب امتیازات در آن حضور خواهند داشت. رقابت‌های کلمبیا از جمله رقابت‌های سیلور به شمار می‌آید و از همین رو امتیازات آن برای وزنه‌برداران المپیکی حائز اهمیت است. از ایران نیز کیانوش رستمی و علی هاشمی به همراه علی جباری به عنوان مربی قرار است در این تورنمنت حضور پیدا کنند تا در مسیر کسب سهمیه المپیک بتوانند امتیازات خود را بالا ببرند. با این وجود شیوع ویروس کرونا در خاورمیانه به ویژه ایران، اعزام این سه نفر به تورنمنت وزنه‌برداری اوپن کلمبیا را در پرده‌ای از ابهام قرار داده است. در حال حاضر با توجه شرایط اضطراری فوق تقریبا هیچ پروازی از ایران به خارج از کشور انجام نمی‌شود و تمامی ایرلاین‌های خارجی پروازهای خود به تهران و بالعکس را تا اطلاع ثانوی لغو کرده‌اند. با توجه به این شرایط اضطراری، سفر این سه نفر به کالی برای حضور در این تورنمنت در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست چگونه قرار است به کلمبیا سفر کنند. سفری به جنوب قاره آمریکا که با توجه به بعد مسافت و تایم متفاوت بسیار طولانی و طاقت‌فرسا خواهد بود و الزامات ویژه‌ای را می‌طلبد. باید منتظر ماند و دید که این سه نفر بالاخره به کلمبیا سفر خواهند کرد یا نه. سفری که امتیازاتش برای کیانوش رستمی و علی هاشمی برای کسب سهمیه المپیک بسیار حائز اهمیت است.

    

نبرد 4 بوکسور برای المپیک

مسابقات بوکس گزینشی المپیک از روز سه‌شنبه در شهر امان پایتخت اردن آغاز شده است. در این رقابت‌ها، 151 بوکسور از 35 کشور قاره‌های آسیا و اقیانوسیه در بخش مردان حضور پیدا کرده‌اند. روز چهارشنبه، چهار بوکسور کشورمان در مبارزات سرنوشت‌ساز خود روی رینگ می‌روند و در صورت کسب برتری، مسافر بزرگ‌ترین‌ رویداد ورزشی جهان خواهند شد. امید احمدی‌صفا در 52 کیلوگرم با نماینده استرالیا، اشکان رضایی در 63 کیلوگرم مقابل حریفی از تاجیکستان، دانیال شه‌بخش در 57 کیلوگرم با رقیبی از هنگ‌کنگ و سیدشاهین موسوی در 75 کیلوگرم با نماینده مغولستان مبارزه خواهند کرد. هدایت تیم ملی بوکس ایران برعهده علیرضا استکی است و همایون امیری و غلامرضا کریمی هم به‌عنوان مربی فعالیت می‌کنند.

    

تعویق 3 تورنمنت تکواندو

دهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا (G1)، سی و یکمین دوره جام فجر (G1) و سومین دوره مسابقات آزاد آسیایی (G1) بر اساس تقویم فدراسیون جهانی قرار بود از 28 فروردین تا چهارم اردیبهشت سال آینده در جزیره کیش برگزار شود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و به منظور حفظ سلامتی و آرامش خاطر جامعه، با درخواست اتحادیه تکواندو آسیا این مسابقات به تعویق افتاد. پیش از این رقابت‌های قهرمانی آسیا در اسفندماه به میزبانی لبنان و همچنین مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 در قاره آسیا تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته بود.

    

حال عباسعلی خوب است

دکتر بابک زرگرامینی پزشک معالج حمیده عباسعلی بانوی المپیکی کاراته با اشاره به اینکه بعد از گذشت پنج روز از عمل جراحی، عباسعلی از امروز (دیروز) می‌تواند بدون محدودیت راه برود، گفت:«خانم عباسعلی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. از روز بعد از جراحی فیزیوتراپی زیر نظر دکتر حسین آبرون روزانه در دو نوبت آغاز شده و همچنان ادامه دارد. پیشرفت خوبی را در برنامه‌های درمانی خانم عباسعلی شاهد هستیم. البته نکته مهم در این پیشرفت روحیه بالای این بانوی کاراته‌کاست. با توجه به اینکه آسیب‌دیدگی و کارهای درمانی خیلی سریع انجام شد، ولی با این روحیه مثالزدنی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.»