باخت در بازی‌ که برنده بودیم!

تیم ملی والیبال ایران در دهمین مسابقه خود در رقابت‌های جام جهانی 2019 مقابل ایتالیا به میدان رفت که این مسابقه در شرایطی که ایران دو بر صفر از رقیب جلو بود، با نتیجه سه بر دو به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد. در ست نخست، ایتالیایی‌ها بازی را خیلی خوب شروع کردند و پیش افتادند اما در ادامه با سرویس‌های‌ خوب سعید معروف بازی در امتیاز هشت به تساوی رسید و در نهایت ست را با نتیجه 27 بر 25 به سود خود تمام کرد.

 ایران ست دوم را با سرویس‌های میلاد عبادی‌پور خوب شروع کرد و توانست از حریف پیش بیفتد. در این ست که پایاپای دنبال شد، درنهایت نتیجه 29 بر 27 به نفع ایران بود. بازی در ست سوم بسیار نزدیک آغاز شد. عملکرد خوب شاگردان کولاکوویچ و روحیه بالای آنها موجب شد تا نتیجه بازی 10 بر 6 به سود ایران شود. بازی در امتیاز 23 به تساوی کشیده شد و درنهایت ایتالیالیی‌ها با نتیجه 30 بر 28 پیروز ست شدند. ایتالیایی‌ها با روحیه‌ای که از ست سوم گرفته بودند، ست چهارم را خوب شروع کردند. 

شاگردان بلنجینی که دوست نداشتند بازنده این میدان باشند به روند رو به رشد خود ادامه دادند تا در ستی که امیرحسین اسفندیار دچار مصدومیت شد و زمین را ترک کرد با نتیجه 25 بر 17 سمت نیمکت بروند. ست حساس پنجم در شرایطی آغاز شد که ایتالیایی‌ها انگار تازه بازی را شروع کرده بودند. این ست با نتیجه 15 بر 13به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد تا به این ترتیب پنجمین پیروزی ایتالیا و پنجمین شکست ایران در این دوره از مسابقات رقم بخورد. 

در پایان این مسابقه میلاد عبادی‌پور توانست 23 امتیاز برای ایران کسب کرده و عنوان امتیازآورترین بازیکن تیمش در دیدار مقابل ایتالیا را به خود اختصاص دهد. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه 73 امتیاز از اسپک، 10 امتیاز از دفاع روی تور، 8 امتیاز از سرویس مستقیم و 23 امتیاز از اشتباهات ایتالیا کسب کرد. در طرف مقابل ایتالیایی‌ها هم 82 امتیاز از اسپک، 8 امتیاز از دفاع روی تور، 9 امتیاز از سرویس مستقیم و 23 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند. تیم ملی والیبال ایران در آخرین روز رقابت‌ها امروز از ساعت ۷ صبح مقابل لهستان صف‌آرایی خواهد کرد.

    

سهراب دست به وزنه شد

سهراب مرادی وزنه‌بردار ایران که چندی پیش در جریان تمرینات تیم ملی از ناحیه کتف چپ دچار آسیب‌دیدگی جدی شد، بلافاصله به آلمان رفت و تحت عمل جراحی قرار گرفت. وی بعد از مدتی به ایران بازگشت و مراحل درمانی خود را در تهران ادامه داد. مرادی با طی کردن مراحل درمانی خود در تهران حالا به شرایطی رسیده که تمرین با وزنه را پیگیری کند و بتواند به شرایط مطلوب و آرمانی خود نزدیک شود. سهراب مرادی باید به زودی برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی سوئیس روی تخته برود. او برای اینکه در دور رقابت کسب سهمیه المپیک بماند باید در سوئیس رکورد مجموع را ثبت کند. همچنین پس از گزینشی سوئیس او باید در سه مرحله گزینشی دیگر نیز شرکت کند که تا الان قهرمانی آسیا 2020 و جام فجر برایش در نظر گرفته شده است. بازگشت سهراب در شرایطی که کیانوش رستمی عملکرد خوبی ندارد و سعید علی‌حسینی المپیک را از دست داده است، خبر خوشی برای دوستداران وزنه‌برداری است.

    

صادقی اولین مدال‌آور

در پایان مسابقات کاراته (کاتا) نخستین دوره بازی‌های جهانی ساحلی، فاطمه صادقی نماینده کشورمان، با پیروزی بر حریفانش تا فینال مسابقات پیش آمد. 

وی در دیدار پایانی به رقابت با ساندرا سانچز اسپانیایی رفت که در پایان با نتیجه ۲۴.۶۰ - ۲۶.۲۸ شکست خورد. او با کسب مدال نقره، نخستین مدال کاروان ایران را به ارمغان آورد. همچنین در پایان مسابقات سنگ‌نوردی این رقابت‌ها، الناز رکابی با کسب 2 امتیاز تاپ و 4 امتیاز bonus در جایگاه نهم این رشته ایستاد و از راهیابی به مرحله پایانی بازماند. در بخش مردان هم غلامعلی برات‌زاده در نیمه‌نهایی دوازدهم شد و به فینال نرسید.