لس آنجلس لیکرز، پس از هفت سال سرانجام صعودش به رقابت‌های پلی‌آف بسکتبال ان.بی.ای را قطعی کرد. آنها سال گذشته حتی پس از جذب ستاره بزرگی مثل لبران جیمز، نتوانسته بودند به این مرحله برسند اما حالا اولین تیمی هستند که حضورشان در این مرحله را کاملا قطعی کرده‌اند. شیرینی این اتفاق برای هواداران لیکرز زمانی بیشتر می‌شود که آنها صعود به پلی‌آف را با دو پیروزی بزرگ و متوالی روبه‌روی دو رقیب اصلی‌شان برای قهرمانی در این فصل قطعی کرده‌اند. تا پیش از این دو بازی، هنوز تردیدهای زیادی در مورد زرد و بنفش‌ها وجود داشت. لبران مثل همیشه انرژی‌اش را برای پلی‌آف ذخیره می‌کرد و لیکرز هنوز فوق‌العاده نشان نداده بود. با این وجود در این دو مسابقه، همه چیز تغییر کرد.

آنها در اولین بازی، روبه‌روی یانیس آنته‌تکومپو و تیم مدعی میلواکی باکس قرار گرفتند. این بازی حساس و نزدیک به لطف درخشش خارق‌العاده لبران جیمز به سود لیکرز به پایان رسید تا این تیم انتقام شکست قبلی را از میلواکی بگیرد. چند روز بعد، لیکرز میزبان تیم همشهری یعنل لس آنجلس کلیپرز بود. تیمی که در این فصل با ترکیب کامل هرگز بازنده یک مسابقه نشده اما حتی ترکیب کامل کلیپرز هم نتوانست مانع درخشش ویرانگر لبران جیمز شود. لبران با این دو نمایش ویژه، سومین بازیکن امتیازآور تاریخ ان.بی.ای شد.

 او هنوز در اوج آمادگی است و با این روند، احتمالا ام.وی.پی این فصل از لیگ بسکتبال آمریکا لقب خواهد گرفت. عنوانی که فصل گذشته به یانیس و دو فصل قبل، به وستبروک تعلق گرفته بود. کار لیکرز برای قهرمانی لیگ، هنوز سخت به نظر می‌رسد. یانس در میلواکی، زوج وستبروک و جیمز هاردن در هیوستون و همچنین زوج پال جرج و کوای لنارد در کلیپرز، به همین سادگی اجازه نمی‌دهند که لیکرز قهرمانی را به دست بیاورد. با این وجود به نظر می‌رسد لبران و آنتونی دیویس در این فصل، مهارنشدنی‌تر از همیشه هستند.

به نظر می‌رسد اتفاق تلخی که امسال برای کوبی برایانت رخ داد، همه ستاره‌ها و هواداران لیکرز را برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ، مصمم کرده است. لیکرز از سال 2010 هرگز نتوانسته قهرمانی رقابت‌های ان.بی.ای را به دست بیاورد اما حالا همه چیز عوض شده است. پس از مسابقه حساس با کلیپرز، کایل کوزما به شکل نمادین روبه‌روی دوربین‌ها مشغول تاج‌گذاری روی سر لبران جیمز شد. چراکه لبران حالا دوباره به اوج برگشته و هیچ چیز نمی‌تواند رویای رسیدن به یک قهرمانی دیگر در ان.بی.ای را از او بگیرد. به همین خاطر است که لیکرز هزینه‌های زیادی برای جذب این بازیکن انجام داده و او را به ترکیبش اضافه کرده است. رقابت‌های پلی‌آف این فصل ان.بی.ای در اوج حساسیت و حرارت برگزار خواهد شد. در غیاب استفن کری و هم‌تیمی‌ها، لیکرز شانس اول قهرمانی این فصل به شمار می‌رود. فصلی که هنوز زمان زیادی به پایان آن باقی مانده است. در استیپلس سنتر، همه قهرمانی را به خاطر کوبی برایانت و خانواده‌اش می‌خواهند. اسطوره‌ای که تا آخرین روزهای زندگی‌اش نیز در کنار لیکرز بود و هرگز دست از وفاداری به این تیم برنداشت.