روزبهانی عجیب باخت

در ادامه مبارزات روز نخست مسابقات بوکس انتخابی المپیک قاره آسیا به میزبانی اردن، احسان روزبهانی، کاپیتان تیم‌ ملی ایران به عنوان دومین بوکسور کشورمان روی رینگ رفت که با باخت در مبارزه نخست، از دور رقابت‌ها کنار رفت. بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم ایران، در این دیدار به مصاف چن دونگ، از کشور چین رفت که در سه راند متوالی با رای داوران بازنده اعلام شد. این‌ مبارزه در حالی پیگیری شد که بوکسور چینی از قد بلندتری نسبت به روزبهانی برخوردار بود و از این فاکتور برای پیروزی در این مبارزه به خوبی بهره برد. به این ترتیب تیم ملی ایران در روز نخست مسابقات با یک برد و یک باخت به کار خود پایان داد. در وزن ۵۷ کیلوگرم، دانیال شه‌بخش مقابل بوکسوری از چین‌تایپه به برتری رسیده و راهی دور دوم شد. مشت‌زن سبک‌وزن ایران روز شنبه در مبارزه دوم خود باید به مصاف چانگ جامی از کشور گینه نو برود.

    

جراحی رباط پاره عباسعلی در آلمان

دکتر بابک زرگرامینی، متخصص ارتوپد و فوق‌تخصص جراحی زانو و طب ورزشی درباره آخرین وضعیت مصدومیت زانوی حمیده عباسعلی، کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان ایران، گفت:«پس از تجربه موفقی که ما در مورد سهراب مرادی، قهرمان وزنه‌برداری ایران داشتیم، او توانست به خوبی به میادین بازگردد و روز جمعه نیز به قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا رسید. خانم حمیده عباسعلی روز جمعه دچار آسیب‌دیدگی سختی شد و پس از هماهنگی‌های لازم، وی به هانوفر آلمان منتقل شد تا او را معاینه و تصمیم نهایی برای معالجه وی را اتخاذ کنیم. پس از گرفتن MRI متوجه شدیم ACL او به طور کامل پاره شده اما خوشبختانه مشکل پارگی غضروف، مینیسک یا MCL ندارد.» زرگر امینی خاطرنشان کرد:«با توجه به زمان کم تا آغاز رقابت‌های المپیک تصمیم گرفته شد وی در هانوفر بماند و به زودی دیگر عمل جراحی روی زانوی وی را انجام می‌دهیم. پس از آن نیز مراحل درمانی را در هانوفر تا زمانی که بتواند سوار هواپیما شود دنبال می‌کند و پس از آن عازم‌ تهران خواهد شد تا ادامه درمان را در آنجا انجام دهد. من همه تلاشم را به کار می‌گیرم و ان‌شاءا... با به‌کارگیری روش‌های جدید، عباسعلی می‌تواند به المپیک برسد و برای کشور افتخارآفرینی کند.»

    

ثبات رنکینگ هوگوپوشان

فدراسیون جهانی تکواندو، رنکینگ جدید برترین‌های جهان در وزن‌های المپیکی را در حالی منتشر کرد که ملی‌پوشان تکواندو ایران بعد از رقابت‌های فینال گرندپری در رویدادی حضور پیدا نکرده‌اند. در رده‌بندی اعلام شده، در وزن ۵۸- کیلوگرم آرمین هادی‌پور با ۳۳۷/۳۸ امتیاز همچنان در رده پنجم قرار دارد و فرزان عاشورزاده در رده بیست‌وهفتم باقی ماند. در ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی با ۳۰۳/۱۶ امتیاز رده ششمی خود را حفظ کرد، سروش احمدی چهاردهم است و امیرمحمد بخشی در رده بیست‌و‌یکم قرار دارد. در 80- کیلوگرم نیز محمدعلی خسروی سی و سوم و علی‌ اشکوریان سی‌وچهارم هستند. همچنین سجاد مردانی در ۸۰+ کیلوگرم در جایگاه هفتم و سعید رجبی در جایگاه بیست‌ونهم هستند.

    

رقابت سابر بدون سرمربی و کاپیتان

در ادامه رویدادهای مصوب فدراسیون جهانی شمشیربازی برای کسب سهمیه امتیاز المپیک، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران قرار است در جام جهانی لوکزامبورگ شرکت کند. این رقابت‌ها از جمعه با دیدارهای انفرادی آغاز شده و تا یکشنبه آینده و برگزاری دیدارهای تیمی ادامه خواهد داشت. علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی که بعد از جام جهانی لهستان در ورشو مانده‌اند تا پیگیر تمرینات خود در این شهر باشند، روز گذشته از ورشو عازم لوکزامبورگ شدند تا در جام جهانی پیش رو شرکت داشته باشند، این در حالی است که تا به امروز فدراسیون شمشیربازی تا عصر دیروز موفق به تهیه بلیت برای فخری سرمربی و عابدینی کاپیتان تیم ملی که در ایران هستند، نشده بود.