2 طلا، یک سهمیه و چهارمی جهان

سومین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان اتریش که از در سالزبورگ اتریش برگزار شد، با چهارمی تیم ملی کشورمان به پایان رسید. نمایندگان کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا توسط بهمن عسگری در وزن 75-کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم شدند. عباسعلی با طلایی که در این پیکارها کسب کرد امتیاز خود را به عدد 6997 رساند و توانست اولین سهمیه تیم ملی بانوان و دومین سهمیه تیم ایران را پس از بهمن عسگری برای المپیک 2020 توکیو کسب کند. ایران با دو طلایی که بدست آورد پس از تیم های ترکیه، اسپانیا و ژاپن در جایگاه چهارم قرار گرفت. همچنین عباسعلی که مبارزه نزدیک و نفسگیری در ثانیه‌های پایانی دیدار فینال با سیلیو فراکوتی ایتالیایی داشت، از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد. این آسیب‌دیدگی عباسعلی موجب شد که وی بلافاصله به بیمارستان اعزام شود و در مراسم توزیع مدال نیز حضور نداشته باشد. همچنین با اتمام این مرحله از مسابقات، فدراسیون جهانی اقدام به انتشار رنکینگ کاراته‌کاها کرد که براساس آن حمیده عباسعلی با کسب مدال طلا در جایگاه دوم قرار گرفت. بهمن عسگری نیز با مدال طلایی که به دست آورد، در صدر جدول وزن 75- کیلوگرم باقی ماند. ذبیح‌ا... پورشیب کاپیتان تیم ملی هم که دستش از رسیدن به مدال خالی ماند، با امتیاز 9225 همچنان در رتبه دوم قرار دارد و سجاد گنج‌زاده دیگر نماینده ایران در رنکینگ المپیکی وزن 75+ کیلوگرم با امتیاز8617 سوم است.

    

حدادی 20 اسفند به آمریکا می‌رود

احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران که سهمیه المپیک را کسب کرده و این روزها در جزیره کیش تمرین می‌کند، قرار است 20 اسفند راهی اردوی آمریکا شود. او قرار بود پنج اسفند به آمریکا برود، اما به دلیل حضورش در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی (19 اسفند)، سفرش به تاخیر افتاد. در حال حاضر حدادی در کنار حسین توکلی مربی بدنسازش و ایگور مزگوف ماساژور تمرین می‌کند و در صورت فراهم شدن شرایط تنها مزگوف می‌تواند حدادی را در آمریکا همراهی کرده و توکلی حضور نخواهد داشت.

    

نصرتی در تیم منتخب ماه

شاهو نصرتی، لژیونر هندبال ایران و عضو تیم بوزائو با عملکرد خوب خود در ماه گذشته توانست در تیم منتخب لیگ رومانی قرار بگیرد. او که فصل گذشته در تیم کالاراشی بازی می‌کرد در فصل جاری راهی تیم بوزائو شد و توانست عنوان بهترین بازیکن پست بغل راست ماه فوریه در سال 2020 در زیمبریلور لیگ رومانی را به خود اختصاص دهد. ملی‌پوش هندبال ایران در هفته‌های اخیر نمایش بسیار خوبی در تیم باشگاهی خود داشت و توانست در سه بازی گذشته 12 گل برای تیمش به ثمر برساند.

    

مشکل حاد انتخابی‌های المپیک

پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی درباره شایعاتی که درخصوص لغو بازی‌های المپیک شنیده می‌شود، عنوان داشت:«المپیک مطمئنا برگزار می‌شود. ژاپن میلیاردها دلار هزینه کرده است. البته کمیته بین‌المللی المپیک گفته باید تا ماه می صبر کرد بعد تعیین تکلیف شود. با افزایش دما این ویروس از بین می‌رود.» وی افزود:«مشکل حادی که الان وجود دارد لغو مسابقات انتخابی المپیک است. تکلیف حدود 80 تا 90 درصد رشته‌ها برای بازی‌های المپیک تا فروردین مشخص می‌شد و کمتر رشته‌ای بود که برای ماه‌های پایانی باقی می‌ماندند اما با این شرایط فکر می‌کنم تا خردادماه مسابقات کسب سهمیه را داشته باشیم مخصوصا که حالا در اروپا هم مشکلاتی در خصوص ویروس پیش آمده است. من فکر می‌کنم آنقدر که فدراسیون‌های جهانی دچار مشکل شده‌اند، کمیته بین‌المللی المپیک مشکلی ندارد و برنامه‌ها را برای المپیک انجام می‌دهد.» فخری درباره اینکه لغو اردوها مشکلی را برای حضور در المپیک ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد:«اولویت سلامتی بچه‌هاست و ما اصراری به برگزاری اردوها نداریم. اکثر اردوها لغو شده و نفراتی که قرار است به المپیک بروند در اردو هستند. با این تعطیلی‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد. چند هفته تمرین نکردن ورزشکاران بحرانی ایجاد نمی‌کند.»