مسابقه بسکتبال با نگرانی کرونا

تیم ملی بسکتبال که درگیر رقابت‌های انتخابی برای کاپ ۲۰۲۱ آسیا است، امروز از پنجره نخست این مسابقات به مصاف قطر خواهد رفت. این دیدار به میزبانی ایران و در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود. این در حالی است که طی روزهای گذشته شیوع و گسترش ویروس کرونا، نگرانی‌های زیادی را بابت ابتلا به این ویروس ایجاد کرده است؛ تا حدی که برای کاهش این خطر صحبت‌هایی مبنی بر برگزاری رویدادهای ورزشی بدون حضور تماشاگران مطرح شده تا اینگونه گام‌های اولیه برای حفظ سلامت آنها برداشته شود. در همین رابطه این ابهام و پرسش مطرح است که آیا دیدار امروز تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قطر هم بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد؟ رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال روز گذشته در این رابطه گفت:«برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاگر مساله‌ای نیست که فدراسیون خود تصمیم به اتخاذ آن بگیرد. در این زمینه باید بخشنامه و دستور رسمی داشته باشیم که نداریم. بنابراین تا به این لحظه (ظهر دیروز) برای تماشاگران و علاقمندان بسکتبال هیچ منعی جهت حضور در تالار بسکتبال آزادی و تماشای از نزدیک دیدار تیم‌های ایران و قطر وجود ندارد مگر اینکه در ساعت‌های آتی دستوری خلاف این به دست‌مان برسد. ضمن اینکه حضور تماشاگران در سالن به صورت رایگان است.» دیدار برابر قطر دومین دیدار تیم ملی بسکتبال از پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا به حساب می‌آید که امروز از ساعت 16 آغاز می‌شود.

    

جدال حساس در  ورامین

هفته ششم از دور برگشت مسابقات والیبال لیگ برتر، جام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز با برگزاری پنج دیدار در شهرهای مختلف پیگیری خواهد شد. در حساس‌ترین بازی این هفته تیم‌های شهرداری ورامین و سایپا در سالن شهید گل عباسی مقابل هم قرار خواهند گرفت. در دیگر بازی حساس این هفته تیم‌های پیکان و کاله در سالن ساپکو به مصاف هم خواهند رفت. همچنین شهروند اراک میزبان خاتم اردکان است و شهداب یزد به مصاف شهرداری ارومیه می‌رود. تیم راهیاب ملل مریوان هم برابر سپاهان صف آرایی می‌کند. در هفته گذشته تیم‌های شهرداری ورامین و پیکان نتیجه را به حریفان خود واگذار کرده بودند. دیدار تیم‌های پیام خراسان و شهرداری گنبد نیز به دلیل حذف نماینده خراسان از رقابت‌های لیگ برتر لغو شد. تیم فولاد سیرجان هم در این هفته از مسابقات با قرعه استراحت روبه‌رو است.

    

آماده‌باش وزارت ورزش برای کرونا

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با تدابیر وزارت ورزش برای پیشگیری از کرونا گفت:«در پی مشاهده شواهد بیماری کرونا در کشور به فدراسیون پزشکی و ورزشی برای پیشگیری از کرونا آماده باش داده‌ایم تا دوستان و همکاران ما، همه تمهیدات لازم را به کار بگیرند. از فدراسیون‌ها خواسته‌ایم در همه محیط‌های ورزشی مثل اردوها و ورزشگاه‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا ان‌شاءا... جلوی شیوع این بیماری را بگیریم.» او افزود:«همچنین اعلام کردیم، حفظ سلامت ورزشکاران، قهرمانان و تماشاگران به ویژه در مسابقات لیگ‌ از اولویت‌های جدی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا است.»

    

میزبان المپیک ناراحت شد

یوریکو کویکه شهردار توکیو از پیشنهاد لندن برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ انتقاد کرد. شوان بایلی کاندیدای شهرداری لندن پیشنهاد کرده بود این شهر می‌تواند میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ باشد. وی در صحبت‌های خود تاکید کرده بود در صورتی که شهردار شود، مطمئن است باز هم می‌تواند میزبانی المپیک را بگیرد. کویکه، شهردار توکیو با اشاره به کشتی کروز قرنطینه شده در ژاپن که تصور می‌شود 600 مورد ویروس دارد، گفت:«یک دلیل که توجه جهانی را به خود جلب کرده کشتی کروز بوده اما ملیت کشتی مسافرتی متعلق به انگلیس است. من آرزو می‌کنم این موضوع به خوبی درک شود.» کمیته برگزاری المپیک توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک پیش از این تاکید کرده بودند که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی مشکلی برای برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ وجود ندارد.