برد با اختلاف آسمانخراش‌ها در آزادی

بسکتبال زیر باران شدید و اضطراب مردم از شیوع ویروس کرونا در سالن ورزشگاه آزادی میزبان سوریه در مسابقات انتخابی کاپ آسیا بود. عصر پنجشنبه در حالی که سالن پر نشده بود، تیم مهران شاهین‌طبع با نتیجه ٤٨ بر ٩٤ حریف نه‌چندان مطرحش که بازیکن معروفش را هم به دلیل آنچه گفته شد بازنشستگی است، به همراه نداشت، شکست داد. در پایان این بازی حامد حدادی با کارایی ۳۲، تاثیرگذارترین بازیکن میدان لقب گرفت. او در این مسابقه ۱۴ امتیاز، ۱۴ ریباند  و ۹ پاس منجر به گل داشت. همچنین محمد جمشیدی دیگر ملی‌پوش کشورمان با ۱۹ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین شناخته شد. رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا با حضور ۲۰ تیم در پنج گروه و در قالب سه پنجره پیگیری می‌شود. تیم ملی ایران در گروه E علاوه بر سوریه با تیم‌های قطر و عربستان نیز دیدار خواهد داشت. در چارچوب همین پنجره، تیم ملی ایران فردا (یکشنبه) از ساعت 16 دومین دیدار خود را برابر قطر برگزار می‌کند. دیدارهای انتخابی پنجره دوم و سوم کاپ آسیا سال آینده برگزار می‌شود.

    

سهمیه المپیک با دوپینگ رقیب

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی از دوپینگ برخی از کشتی‌گیران در رقابت‌های جام جهانی 2019 قزاقستان خبر داد. بر این اساس با توجه به دوپینگ کشتی‌گیران ازبکستان و سوریه در وزن 125 کیلوگرم سهمیه المپیک 2020 توکیو به ید‌ا... محبی نماینده کشورمان در این رقابت‌ها داده شد. همچنین با توجه به اینکه یدا... محبی از رده هشتم جهان به رده ششم صعود کرد، سه امتیاز به امتیازات تیم ایران اضافه شد و ایران به جای تیم آمریکا در جایگاه سوم ایستاد.در وزن 74 کیلوگرم نیز آزمایش دوپینگ خادجیف از فرانسه مثبت اعلام شده و به جای وی نیز کشتی‌گیر لهستانی سهمیه المپیک را به دست آورد. بدین ترتیب تیم کشتی آزاد ایران تاکنون در اوزان 57 کیلوگرم توسط رضا اطری، 86 کیلوگرم توسط حسن یزدانی و 125 کیلوگرم توسط یدا... محبی صاحب سهمیه المپیک شده است و باید در رقابت‌های گزینشی پیش رو برای کسب سهمیه اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم شرکت کند.

    

المپیک اروپایی می‌شود؟

شوان بایلی کاندیدای شهرداری لندن اعلام کرد در صورتی که قرار باشد بازی‌های المپیک توکیو به شهر دیگری منتقل شود، لندن این آمادگی را دارد تا بازی‌ها را برگزار کند. شیوع ویروس کرونا باعث کشته شدن دو هزار نفر در چین شده و بیش از 74 هزار نفر در جهان به آن مبتلا شده‌اند که همین موضوع تغییراتی را در رویدادهای مختلف در آسیا به وجود آورده است. کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک توکیو یک کارگروهی را برای همکاری با سازمان‌های بهداشتی جهانی و پاسخگویی به این مشکلات تشکیل داده در حالی که کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده به گفته سازمان بهداشت جهانی هیچ موردی برای لغو یا تعویق بازی‌ها وجود ندارد.در ژاپن صدها نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که کشته شدن دو مورد در یوکوهاما تایید شده است. به همین دلیل این نگرانی وجود دارد که ممکن است این رویداد جهانی بزرگ برگزار نشود.  لندن که میزبانی بازی‌های المپیک 2012 را برعهده داشت، حالا اعلام کرده در صورتی که لازم باشد می‌تواند بازی‌های 2020 را هم برگزار کند. بایلی در این خصوص در توییتر خود نوشت:«ما زیرساخت‌ها و تجربه این بازی‌ها را داریم. به خاطر شیوع ویروس کرونا، ممکن است دنیا به عمل ما نیاز داشته باشد. لندن می‌تواند در المپیک 2020 میزبان باشد.»  کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو هنوز به این صحبت‌ها واکنشی نشان نداده و آنها به دنبال پیدا کردن راه‌های ضروری برای مقابله با مشکل هستند. این در حالی است که کسب سهمیه بسیاری از ورزشکاران چینی هم تحت تاثیر قرار گرفته و رقابت‌های انتخابی در این کشور هم لغو شده است.