گروه آسان والیبال

پس از مشخص شدن چهره 12 تیم صعود کننده به رقابت‌های والیبال المپیک 2020 توکیو، گروه‌بندی این مسابقات نیز اعلام شد. به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران در گروه اول این مسابقات با تیم‌های ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا همگروه شد. در گروه دوم نیز تیم‌های برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس حضور دارند. از هر گروه چهار تیم به مرحله بالاتر صعود خواهند کرد و در مرحله دوم به صورت ضربدری با هم رقابت می‌کنند. با توجه به این گروه‌بندی باید گفت که ایران در گروه خوبی است و با نگاهی به همگروهی‌ها این انتظار که جزو چهار تیم صعودکننده باشد، زیاد نیست و بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق نیفتد.

     

اردو در پاریس تا مسابقه

تیم ملی کاراته کشورمان که سال 2020 را با درخشش فوق‌العاده در اولین مرحله لیگ کاراته‌وان سری آ به میزبانی سانتیاگوی کشور شیلی با کسب پنج مدال طلا و یک برنز آغاز کرد، ظهر روز گذشته وارد پاریس فرانسه شد تا اردوی یک هفته‌ای را در این کشور برپا کند. پس از آن ملی‌پوشان در اولین مرحله لیگ برتر که به میزبانی این کشور 4 تا 6 بهمن برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. این در حالی است که سمانه خوشقدم، سرمربی تیم ملی بانوان به همراه رزیتا علیپور و سارا بهمنیار صبح امروز وارد تهران می‌شوند تا پس از اخذ روادید کشور فرانسه، به اردوی تیم ملی کاراته ملحق شوند.

     

هندبال جهانی می‌شود؟

تیم ملی هندبال ایران بعد از اردویی یک هفته‌ای در ترکیه و انجام سه بازی دوستانه مقابل تیم‌های باشگاهی این کشور، صبح روز گذشته راهی کویت محل برگزاری نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا شد. این رقابت‌ها از روز پنجشنبه ۲۶ دی و با حضور ۱۳ تیم در کویت برگزار خواهد شد و تا روز ۷ بهمن ادامه دارد. تیم ایران در گروه نخست با تیم‌های بحرین و نیوزیلند همگروه است. همچنین در روه B تیم‌های قطر، ژاپن و چین، در گروه C  کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا و در گروه D کویت، امارات، عراق و هنگ‌کنگ قرار دارند. هندبالیست‌های ایران در نخستین بازی ساعت 9:30 جمعه به مصاف نیوزیلند می‌روند و در دومین مسابقه ساعت 12:30 شنبه برابر بحرین قرار خواهند گرفت. این مسابقات همچنین انتخابی جام جهانی نیز هست.

    

پرواز منتخبان به ایتالیا

مسابقات بین‌المللی ماتئو پلیکونه ایتالیا که جزو مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شود، روزهای 25 تا 28 دی در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود و تیم منتخب ایران نیز صبح امروز راهی این رقابت‌ها شد. بهنام احسان‌پور در 65 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم ترکیب تیم ملی ایران در این دور از مسابقات را تشکیل می‌دهند. غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی هدایت آزادکاران را بر عهده دارد. بر اساس برنامه این مسابقات، رقابت‌های اوزان 97 و 125 کیلوگرم روز جمعه و رقابت‌های اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86 و 92 کیلوگرم روز شنبه برگزار خواهد شد.

     

تفتیان با گای تا المپیک

حسن تفتیان دونده سرعت ایران که جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را دارد، مدت‌هاست در انتظار است تا به اردوی خارجی‌اش برسد. او در این مدت در ورزشگاه امام رضای مشهد تمرین می‌کرد و چند باری هم با گلایه از شرایطش، خواستار برقراری اردوی خارجی شد.

 درنهایت در جلسه هماهنگی فدراسیون دوومیدانی با حسن تفتیان مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن، برنامه‌های این دونده با هدف آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در بازی‌های المپیک 2020 توکیو در دستور کار فدراسیون قرار گیرد. در این جلسه همچنین مفاد قرارداد «اونتانون گای» مربی فرانسوی تفتیان، زمان‌بندی برنامه‌های اردوهای تدارکاتی در کمپ اینسپ پاریس، جذب ماساژور و فیزیوتراپ و حضور در چند مسابقه بین‌المللی تور IAAF در اروپا بررسی شد.