علی‌نژاد رسما معاون وزیر شد

بعد از گذشت دو ماه از سرپرستی مهدی علی‌نژاد در معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، وی معاونت این بخش را عهده‌دار شد. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش روز گذشته حکم علی‌نژاد را به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای صادر کرد. پیش از این محمدرضا داورزنی عهده‌دار این مسئولیت بود. بعد از ورود وی به انتخابات فدراسیون والیبال و استعفا از این معاونت، مهدی علی‌نژاد به عنوان سرپرست منصوب شد. علی‌نژاد که سال‌ها ریاست فدراسیون ووشو را بر عهده داشته و به موفقیت‌های بسیاری در این ورزش غیرالمپیکی رسیده است، با صادر شدن حکمش باید میز ریاستش در این فدراسیون را ترک کند. موضوعی که باعث نگرانی‌ بسیاری شده است که مبادا با رفتن علی‌نژاد به ساختمان وزارت ورزش اتفاقات والیبال که با رفتن داورزنی به مشکلات و حواشی بسیاری بر خورد، تکرار نشود.

    

تقابل شهرداری‌چی‌های ورامین و گنبد

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز، چهارشنبه با برگزاری پنج دیدار از ساعت ۱۶ پیگیری خواهد شد. دیدار دو تیم پیام مشهد و کاله مازندران لغو شد چراکه تیم پیام در مهلت داده شده از سوی فدراسیون بدهی‌های خود را پرداخت نکرده است و به همین خاطر از جدول مسابقات حذف شد. در دیدار حساس هفته، تیم فولاد سیرجان که از زمان ورود محمدرضا تندروان از پنج بازی خود چهار پیروزی کسب کرده است، امروز در خانه پذیرای تیم رده سومی پیکان خواهد بود. تیم سیرجان در تلاش است تا در جمع تیم‌های پلی‌آف حضور داشته باشد به همین دلیل به پیروزی در این بازی نیاز دارد. تیم صدرنشین شهرداری ورامین نیز که در چند بازی اخیر خود به سختی و در ست‌های پنجم توانسته رقبا را شکست دهد تا همچنان با تک شکست مقابل سایپا به کار خود ادامه دهد، امروز مهمان تیم شهرداری گنبد است حال باید دید در دیدار شهرداری‌چی‌ها، تیم گنبدی ترمز صدرنشین لیگ را می‌کشد؟ نارنجی‌پوشان سایپا نیز که پس از کسب ۹ پیروزی متوالی، بالاخره روز یکشنبه مقابل سپاهان مغلوب شدند، امروز در خانه میزبان تیم رده دوازدهمی شهروند اراک خواهند بود. در دو دیدار دیگر این هفته و در روز استراحت شهرداری ارومیه نیز تیم‌های راهیاب ملل مریوان با شهداب یزد و خاتم اردکان با فولاد سپاهان دیدار می‌کنند.

    

سهراب به غرب آسیا نمی‌رود؟

در شرایطی که رقابت‌های وزنه‌برداری غرب آسیا، انتخابی المپیک توکیو محسوب می‌شود و قرار است تیم ایران با ترکیب چهار نفره در این مسابقات شرکت کند اما به نظر می‌رسد سهراب مرادی تمایل چندانی به حضور در این مسابقات ندارد. سهراب که به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف زمان زیادی را برای درمان از دست داده، اکنون باید تلاش کند در دو رویداد گزینشی شرکت کند تا بتواند با ثبت بالاترین امتیاز جواز حضور در المپیک را کسب کند. مرادی که در مسابقات جام فجر به دلیل عدم آمادگی شرکت نکرد، تصمیم دارد در مسابقات غرب آسیا هم شرکت نکند. او اگر در دوبی وزنه نزند باید در انتخابی المپیک کلمبیا و قهرمانی آسیا شانسش را برای المپیکی‌شدن امتحان کند.

    

تدارک پینگ‌پنگ برای جهانی

تیم‌ ملی تنیس روی میز ایران اوایل فروردین سال آینده باید در رقابت‌های مهم قهرمانی جهان در کشور کره جنوبی حاضر شود. بر همین اساس و طبق برنامه‌ریزی کادر فنی، ملی‌پوشان پیش از اعزام به کره جنوبی در دو رویداد بین‌المللی در قطر و عمان حاضر خواهند شد. برادان عالمیان ابتدا در تور پلاتینیوم قطر به میدان خواهند رفت و پس از آن به همراه امیرحسین هدایی و امین احمدیان در تور چلنج پلاس عمان شرکت می‌کنند. ملی‌پوشان پس از بازگشت از عمان روز 28 اسفندماه راهی کره جنوبی می‌شوند. پینگ‌پنگ‌بازان ایران در حالی به قهرمانی جهان می‌روند که حضور در تورنمنت‌های مختلف حکم اردو را هم برای‌شان دارد.