در روزهایی که همه هواداران استقلال همچنان در انتظار بازگشت آندره‌آ استراماچونی هستند، پرویز مظلومی به جای همراهی با این موج عمومی، به  سرزنش سرمربی ایتالیایی آبی‌ها می‌پردازد و «صبر و تحمل» این مربی را زیر سوال می‌برد. پرویز خان اخیرا از استراما خواسته تا بیشتر از این با احساسات هوادارها بازی نکند. ظاهرا مظلومی اصلا متوجه نیست که تماشاگران استقلال چرا تا این اندازه برای بازگشت سرمربی‌شان لحظه‌شماری می‌کنند. این انتظار تنها یک دلیل دارد و آن «نگرانی» از قرار گرفتن سکان باشگاه، در دست مربیانی مثل پرویز مظلومی است. او به جای نگرانی برای احساسات هوادارها، بهتر است خیال آنها را راحت کند و قید بازگشت به نیمکت آبی‌ها را بزند.

 استقلالی‌ها اگر همین حالا بدانند مظلومی در هیچ شرایطی سرمربی تیم‌شان نمی‌شود، حتما با خیال آسوده‌تری تحولات این روزهای باشگاه‌شان را دنبال می‌کنند. سرمربی سابق استقلال، دائما مربی ایتالیایی این تیم را به «احترام» دعوت می‌کند اما توضیح نمی‌دهد که چه کسانی با تصمیم‌های نابخردانه در راس کادر مدیریت استقلال، چنین شرایطی برای باشگاه به وجود آوردند و اصول حرفه‌ای فوتبال را کاملا زیر سوال بردند. پرویز مظلومی همیشه «آماده» است تا هدایت استقلال را قبول کند. او در تجربه قبلی‌اش، ظرف «چند دقیقه» به دفتر باشگاه رسید و به سرعت با همه بندهای قرارداد موافقت کرد. این همه عجله برای پذیرفتن پیشنهاد تیم، فقط یک حقیقت را آشکار می‌کرد. اینکه خود مظلومی هم می‌داند که گزینه‌ای در قواره‌ استقلال نبوده و قصد داشته بدون فوت وقت، جلوی گرفتن یک تصمیم درست‌تر در باشگاه را بگیرد. در همان دوره نیز، همه انتخاب مظلومی را یک «بازگشت به عقب» تمام‌عیار توصیف کردند اما باشگاه با او ادامه داد و نتیجه‌ای به جز سرافکندگی پیش روی خودش ندید. حالا که چند سال هم از آن تجربه ناموفق گذشته، دیگر دلیلی برای اعتماد دوباره به مظلومی و امثال این مربی وجود ندارد.

«یک نفر باید این بار را از روی زمین بردارد!» همین جمله، به نوعی تفکر مظلومی در مورد مربیگری را عیان می‌کند. از نگاه او، سرمربیگری یک باشگاه بزرگ، چیزی مثل یک کار یدی است و هیچ ظرافتی در خودش ندارد. استقلال اما حتی اگر بدون استراماچونی بماند، باید به سراغ یک گزینه مطرح دیگر برود. اگر ادعای مدیران باشگاه استقلال درست باشد و آنها پول لازم برای پرداخت به سرمربی‌شان را فراهم کرده‌اند، در صورت سر نگرفتن این قرارداد، چنین پولی باید صرف جذب یک مربی خوب دیگر شود. اعتماد به گزینه‌های داخلی در سال‌های گذشته به جز شکست، حاصلی برای این باشگاه نداشته است. پرویز مظلومی برای مدت‌ها به رکورد خوبش برابر پرسپولیس تکیه داشت اما این روند هم به بدترین شکل ممکن توسط تیم برانکو از بین رفت. او نه در مدیریت ستاره‌های تیمش توانا بود، نه تاکتیک خاصی داشت و نه می‌توانست از پس حواشی یک باشگاه بزرگ بربیاید. اگر قرار است افرادی مثل پرویز این «بار» را بردارند، همان بهتر که این بار روی زمین بماند! چراکه او چند بار امتحانش را پس داده و هر وقت که روی نیمکت نشسته، استقلال‌ را با تمام سرعت به طرف بن‌بست برده است.