از گل‌زنی به پرسپولیس تا کامبوج

وقتی در لیگ ‌یک بیشترین پاس گل را داد زیاد درباره‌اش صحبت نشد. وقتی در ال‌کلاسیکوی ایران از زاویه بسته دروازه بیرانوند را باز کرد نامش یکی،دو روز بر سر زبان‌ها بود و فراموش شد. اما حالا نه‌تنها به تیم ‌ملی دعوت شده بلکه مقابل کامبوج دبل هم کرده تا نشان دهد حالا حالاها قرار است نامش را بشنویم. محمد محبی، نامی است که برای پرسپولیسی‌ها معانی خاصی دارد.

همه رده‌های ملی، غیر از امید

جدیدترین فهرست تیم ملی برای بازی با کامبوج و بحرین با اسامی غیرمنتظره‌ای از سوی مارک ویلموتس همراه بود که در میان این نام‌ها باید از محمد محبی به عنوان مهمان ناخوانده لیست نام برد. پدیده جوانی که این روزها در ترکیب سپاهان می‌درخشد و علاوه بر اینکه با دو گل زده به همراه کی‌روش استنلی بهترین گل‌زن زردپوشان بوده، برای اولین بار در جمع بزرگان تیم ‌ملی هم قرار گرفته است. 

این قصه بازیکنی است که تا همین چند ماه قبل بازیکن گمنامی در لیگ دسته‌ اول بود و دوست داشت به پرسپولیس برود اما کسی در این باشگاه او را تحویل نگرفت! محمد محبی از جمله بازیکنان بوشهری است که فوتبال خود را در تیم شاهین این شهر آغاز کرده و در تمامی رده‌های سنی برای این باشگاه محبوب به میدان رفته است. او سابقه بازی در تیم‌های ملی رده‌های پایه را هم دارد. محمد در تیم‌های ملی نوجوانان و جوان بازی کرده و فقط تیم‌ ملی امید را از دست داد چون در آن سن توسط کرانچار به تیم ‌ملی امید دعوت نشد. اما حالا برای اولین بار به تیم‌ملی بزرگسالان دعوت شده و به مرور می‌تواند درخشش در رده‌های پایه را در رده بزرگسالان هم ادامه بدهد.

محبی سابقه بازی در تیم‌های ملی رده‌های پایه را هم دارد. محمد در تیم‌های ملی نوجوانان و جوان بازی کرده و فقط تیم‌ ملی امید را از دست داد چون در آن سن توسط کرانچار به تیم ‌ملی امید دعوت نشد

تیزهوش، با رتبه زیر دو هزار

اسماعیل ارشدی، یکی از دوستان صمیمی محبی که به نوعی مشاور او هم محسوب می‌شود درباره وضعیت خانوادگی و زندگی این بازیکن می‌گوید:«او خانواده متوسطی دارد و پدرش از اهالی روستای طلحه است. 

پدر محبی کارمند اداره کشاورزی و بسیار مرد زحمتکشی است. محمد در حال حاضر دانشجوی مهندسی نفت خلیج‌فارس است و شاید برای‌تان جالب باشد که برای حضور در این رشته باید رتبه زیر دو هزار داشته باشید. 

محمد در کنکور رتبه بسیار خوبی داشت. او به‌ جز فوتبال در درس هم تیزهوش است.»

برانکو او را نخواست

درباره داستان محبی و پرسپولیس، این روزها نظرات متفاوتی می‌شنویم. این خبر که او ابتدا به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شده و پرسپولیسی‌ها این بازیکن را نخواسته‌اند با واکنش‌های متفاوتی میان نزدیکان این باشگاه روبه‌رو شده است. 

چون در زمان نقل‌وانتقالات بین دو فصل، پرسپولیسی‌ها در حال تغییر و تحول روی نیمکت مربیگری بودند و حالا کسی مسئولیت رد کردن پدیده جدید لیگ را بر عهده نمی‌گیرد. دوست صمیمی محبی در خصوص این ماجرا توضیح می‌دهد:«محبی یک پرسپولیسی شش‌آتیشه است. به همین دلیل ما ابتدا فیلم او را به باشگاه پرسپولیس فرستادیم اما برانکو این بازیکن را رد کرد و بعد از آن فیلم محبی را به تراکتور و سپاهان دادیم و جالب اینجا بود که هر دو باشگاه خواهان او شدند اما محمد در آخر تصمیم گرفت به سپاهان برود.» 

ارشدی در خصوص اینکه پرسپولیس احتمالا بعدها افسوس از دست دادن محبی را خواهد خورد، گفت:«کاملا درست است، این موضوع را قبول دارم. حتی قائدی هم دوست داشت به پرسپولیس برود اما پرسپولیس او را نخواست و با حضور توفیقی در بوشهر این بازیکن در نهایت به استقلال پیوست.»