جواد نکونام امروز چهره ویژه بازی استقلال و نساجی خواهد بود، بازیکنی که بارها عنوان کرده علاقه خاصی به رنگ آبی دارد. نکونام پیش از تقابل با تیم محبوبش در آزادی، صحبت‌هایی انجام داده، صحبت‌هایی که نشان می‌دهد او فقط به دنبال پیروزی مقابل تیم شفر است. مروری بر صحبت‌های او این موضوع را بهتر نشان می‌دهد.

خاطرات از تیم محبوب

من سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را درکارنامه داشته وهمراه این تیم درفصل ۹2ـ91 به قهرمانی لیگ برتر رسیدم. خاطرات خیلی خوبی هم از این تیم محبوب دارم، اما در حال حاضر سرمربی نساجی مازندران هستم. تمام توانم را در این چند روزه به کار بستم و روز مسابقه هم به کار خواهم بست که نساجی مقابل استقلال به نتیجه دلخواه برسد.

فاکتور مثبت

ما در هر مسابقه‌ای برای موفقیت به زمین می‌رویم، اما با استراتژی متفاوت و خوشبختانه این بازی در ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار می‌شود. ما فرصت خوبی داریم که مقابل چشمان تماشاگران پرشور نساجی و در خانه بازی کنیم. این می‌تواند فاکتور مثبتی برای ما باشد، چراکه بازی کردن در ورزشگاه وطنی برای هیچ تیمی راحت نیست حتی تیم‌های بزرگ!

تعصب به استقلال

برای همه حریفان احترام قائلم، اما کار خودم را انجام می‌دهم. استقلال تیم سابق من است، اما به نساجی تعهد دارم و سرمربی این تیم هستم. در مورد استقلال هم تعصبم را زمان بازی در این تیم نشان دادم و حتی گل قهرمانی استقلال در لیگ برتر را زدم. آن دوران با استقلال به جمع چهار تیم برتر آسیا رسیدیم، اما الان تمام فکر و ذکرم موفقیت نساجی در بازی شنبه و ادامه لیگ برتر است.

کمک به پرسپولیس

بار دیگر صعود پرسپولیس نماینده ایران به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک می‌گویم. خوشحالم که نساجی مازندران هم سهم کوچکی در این صعود داشت. همان طوری که می‌دانید با موافقت ما، برای دو روز زودتر برگزار شدن بازی با پرسپولیس، نماینده ایران بیشتر استراحت کرد و موفق شد الدحیل را حذف کند. الدحیل مدت‌ها بود که شکست نخورده بود و ۹ برد در لیگ قهرمانان این فصل داشت، ولی سه گل در آزادی خورد تا ثابت شود نساجی ۱۰ نفره با آن شرایط و قضاوت اشتباه داور چقدر خوب برابر پرسپولیس قدرتمند ایستادگی کرده است. استقلال هم به نظر من شایسته صعود به نیمه نهایی بود و بدشانسی جلوی پیشروی این تیم را گرفت.

جنب‌ و‌ جوش

من کار خودم را انجام می‌دهم. به هر حال بازیکن داخل زمین نیم‌نگاهی هم به حرکات سرمربی‌اش کنار زمین دارد و به نظرم از او روحیه و انرژی می‌گیرد. من هم سعی می‌کنم با جنب و جوش زیاد بازیکنانم را «کوچ» کنم و به آنها انرژی مثبت بدهم.

قولی در کار نیست

در فوتبال حرفه‌ای قول نمی‌دهند ولی من و بازیکنان نساجی قول می‌دهیم همه وجود خود را برای برد و موفقیت مقابل استقلال بگذاریم و هواداران دوست‌داشتنی خود را خوشحال روانه منزل کنیم. قبل از هر چیز، امیدوارم بدشانسی و اشتباهات داوری دست از سر ما بردارد. بعد هم اینکه به اعتقاد من این بازی برای بازیکنان ما هم می‌تواند ویژه باشد. یک مسابقه ارزشمند که موفقیت در آن می‌تواند پایان بدشانسی‌های ما در این فصل و شروعی خوب برای یک فصل بهتر برای نساجی و همه هوادارانش باشد.