روزبه چشمی بازیکنی است که به تازگی قراردادش را با استقلال تمدید کرده است. او به ‌دلیل ناآمادگی در بازی با نفت و پرسپولیس در هفته سوم و چهارم لیگ برتر برای استقلال بازی نکرد. با این حال محرومیت علی کریمی از بازی با ذوب‌آهن باعث شده تا استراماچونی تصمیم بگیرد روزبه چشمی را به ترکیب اصلی اضافه کند و اگر اتفاق خاصی نیفتد او در این بازی برای آبی‌ها به میدان می‌رود. 

نکته جالب اینکه چشمی در این بازی در پست هافبک دفاعی برای استقلال بازی می‌کند، پستی که هواداران اعتقاد دارند در آن قابلیت بیشتری دارد و می‌تواند بهتر توانایی‌هایش را نشان بدهد. آمارها و امتیازات سایت مرجع متریکا نشان می‌دهد روزبه چشمی فصل گذشته از لحاظ عملکرد فنی ششمین بازیکن برتر استقلال بوده است. در لیگ هجدهم پنج بازیکن استقلال میانگین نمرات فنی‌شان در طول فصل بالاتر از هفت بوده و بعد از این پنج نفر روزبه چشمی با میانگین امتیاز 6.94 ششمین بازیکن موفق و موثر تیمش بوده است. پاتوسی با میانگین امتیاز 7.30 بهترین بازیکن استقلال در فصل هجدهم بود.

 او البته از نیم‌فصل به استقلال پیوست اما امتیازات خوبی گرفت و تعداد بازی‌هایش هم از یک‌سوم بازی‌های فصل بالاتر رفت تا در رده‌بندی بازیکنان جای بگیرد. فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، علی کریمی و وریا غفوری هم نفرات دوم تا پنجم استقلال بودند. سرگردانی روزبه چشمی در دو پست مدافع میانی و هافبک دفاعی از دغدغه‌های اصلی مربیان او در این سال‌هاست و او چه در استقلال و چه در تیم‌ ملی همیشه بین این دو پست در رفت‌ و آمد بوده است. اینکه روزبه در خط دفاعی موفق‌تر است یا خط میانی، سوالی است که هر کدام از مربیان بنا به سلیقه خودشان پاسخ متفاوتی برای آن دارند. او فصل گذشته در استقلال 12بار به‌عنوان مدافع میانی و هفت بار به ‌عنوان هافبک دفاعی به میدان رفت و امتیاز فنی‌اش در این دو پست نیز تقریبا در یک سطح بود. میانگین امتیازات روزبه به‌عنوان مدافع 6.91 و به‌عنوان هافبک  6.99 بوده است. تعطیلات لیگ برتر برای روزبه چشمی حداقل 122 روز طول خواهد کشید که نسبت به تعطیلات سایر بازیکنان در ایران رقم بسیار بالایی است. چشمی آخرین بار روز 26 اردیبهشت‌ 98 در آخرین هفته از لیگ گذشته برای استقلال به میدان رفته و در جریان پیروزی دو بر یک مقابل سپیدرود یکی از 11 بازیکن اصلی آبی‌ها بوده است. 

بعد از پایان لیگ ‌برتر، دو بازی دوستانه برای تیم‌ ملی در راه بود که چشمی در اردوی این تیم حضور داشت اما مقابل سوریه و کره‌جنوبی به میدان نرفت. به این ترتیب حتی اگر چشمی به محض اضافه شدن به اردوی استقلال در ترکیب 11 نفره استراماچونی قرار بگیرد و در هفته سوم به میدان برود 122روز را دور از فوتبال سپری کرده است.