اشکان دژاگه و مسعود شجاعی، مهره‌های مورد اعتماد کارلوس کی‌روش در تیم ملی بودند. مسعود در دوران برانکو نیز برای تیم ملی به میدان رفته بود اما اشه اولین بازی‌هایش برای ایران را زیر نظر سرمربی پرتغالی انجام داد. هر دو نفر، ستاره‌های فیکس تیم ملی در مسیر رسیدن به جام جهانی 2014 بودند اما به مرور زمان سن هر دو کمی بالا رفت و نقش آنها در تیم ملی کمرنگ‌تر شد. مسعود مدتی به خاطر محرومیت انضباطی از تیم ملی دور ماند اما درنهایت برگشت.

 اشکان نیز در چند مقطع به خاطر مصدومیت از تیم ملی دور شد اما کی‌روش همیشه او را به تیمش برمی‌گرداند. دژاگه حتی با وجود مصدومیت شدید، با تیم ملی به جام جهانی 2018 رفت و البته حتی یک دقیقه برای ایران در آن جام توپ نزد. با این حال او چند ماه بعد در جام ملت‌ها، بازیکن ثابت تیم کی‌روش شد و نمایش خوبی در این تیم داشت. به نظر می‌رسد حالا دیگر عمر حضور همزمان این دو ستاره در تیم ملی تمام شده است. مارک ویلموتس در فهرست تازه‌اش برای ایران، نام اشکان را در بین بازیکنان دعوت‌ شده قرار نداده است. این در حالی است که اشکان در ماه‌های گذشته آماده‌تر از مسعود ظاهر شده است. اشه پس از درخشش در جام ملت‌ها، در لیگ برتر نیز یکی از مهره‌های آماده و سرحال تراکتورسازی بوده اما مسعود نه در تیم ملی نقش چندانی داشته و نه در تراکتور یک ستاره بوده است. اولین دلیل برای ترجیح دادن شجاعی برای دعوت به تیم ملی، احتمالا به پست بازی او برمی‌گردد. تیم ملی در پست اشه مهره‌های زیادی در اختیار دارد اما از هافبک‌های فانتزی و ظریف، خالی است. علاوه بر این، مسعود یک کاپیتان واقعی برای تیم ملی بوده و اعتبار زیادی در بین هم‌تیمی‌ها به دست آورده اما اشه در این تیم چنین جایگاهی ندارد. 

دشواری دیدارهای مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی، تنها دلیلی است که ویلموتس تیمش را کاملا خالی از ستاره‌های باتجربه نمی‌کند. با این حال تا دوره بعدی جام جهانی زمان زیادی باقی مانده و بدون شک او به تدریج به سراغ بازیکنان جوان‌تر خواهد رفت. فوتبال ایران استعدادهای تازه‌نفس و پرانگیزه زیادی دارد که زمان حضورشان در تیم ملی فرارسیده است. بدون تردید دوران طلایی اشکان و مسعود در این تیم سپری شده و این دو نفر دیگر باید رفته رفته به دنبال خداحافظی از دیدارهای ملی باشند. شاید دژاگه دیگر به این تیم دعوت نشود و این سرنوشت در انتظار مسعود نیز باشد. شجاعی که در همه این سال‌ها برای خودش اعتبار زیادی خریده، حال باید با یک خداحافظی به موقع، این اعتبار را برای خودش حفظ کند. اصرار برای باقی ماندن در تیم ملی، عادت اشتباهی است که پایان تلخی برای بسیاری از فوتبالیست‌های شاخص ایران رقم زده است. آیا مسعود نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد؟ زمان همه چیز را در مورد این ستاره ثابت خواهد کرد. به نظر می‌رسد آینده تیم ویلموتس بدون اشکان و مسعود ساخته می‌شود.