آریا طاری

دومین هفته از لیگ برتر نوزدهم فوتبال ایران به سرعت سپری شد. ادامه گل‌های تماشایی این فصل لیگ، تداوم پیروزی‌های سپاهان و پدیده و البته نتایج ناخوشایند سرخابی‌ها، مهم‌ترین ماجراهای این هفته بودند. هفته‌ای که یک اخراجی و یک پنالتی از دست رفته نیز داشت.

برنده‌ها: احسان حاج‌صفی

احسان در تراکتورسازی، مدافع چپ نیست و این فصل در پست مورد علاقه‌اش بازی می‌کند. او در میانه میدان، نمایش بسیار خوبی برابر پرسپولیس داشت و دروازه حریف را با یک گل تماشایی باز کرد. اولین گل فصل تراکتور، اولین پیروزی این تیم را نیز در فصل جدید رقم زد تا تبریزی‌ها لیگ را با آرامش و اطمینان بیشتری دنبال کنند. احسان به عنوان یکی از پرتجربه‌ترین مهره‌های لیگ، دست به هر کاری می‌زند تا این فصل جام قهرمانی را با تراکتور فتح کند.

یحیی گل‌محمدی

دومین پیروزی متوالی در دومین هفته لیگ، آمادگی بالای این فصل تیم یحیی گل‌محمدی را در معرض نمایش همه قرار داده است. پدیده فصل گذشته را با شکست شروع کرد اما این بار از 6 امتیاز ممکن در دو هفته اول، 6 امتیاز به دست آورده و برای هر تیمی در لیگ برتر، حریف سرسختی به شمار می‌رود. یحیی در لیگ هجدهم نیز موفق به خلق شگفتی شده بود اما به نظر می‌رسد او این فصل به دستاوردی مهم‌تر از رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان نیز فکر می‌کند.

امیر قلعه‌نویی

ژنرال دوباره به روزهای خوب دوران مربیگری‌اش برگشته است. جدیت او در کنار زمین، به وضوح نشان می‌دهد که بردن هر مسابقه، چه اهمیت ویژه‌ای برای این مربی دارد. تیم قلعه‌نویی بعد از شاهین بوشهر، این هفته ماشین‌سازی را نیز قربانی کرد. آنها با دو کلین‌شیت پیاپی، آمادگی دفاعی‌شان را در این فصل به رخ کشیده‌اند. سپاهان در ساخت موقعیت‌های گل‌زنی، یکی از بهترین تیم‌های این فصل به شمار می‌رود.

هواداران نساجی

اولین بازی فصل در ورزشگاه وطنی قائمشهر، یک بازی جذاب و تماشایی از کار درآمد. پرگل‌ترین بازی هفته، تماشاگران نساجی را کاملا راضی و خوشحال کرد. تیم محبوب آنها در نیمه اول، نمایشی استثنایی برابر پیکان داشت و حریف را نابود کرد اما در نیمه دوم، پیکان به بازی برگشت و حتی در آستانه رسیدن به نتیجه مساوی قرار گرفت. با این حال در نهایت نساجی‌چی‌ها چهار بر سه برنده شدند و در اولین بازی خانگی فصل، اولین پیروزی را جشن گرفتند. نساجی حالا با چهار امتیاز از دو بازی، در جدول بالاتر از پرسپولیس دیده می‌شود.

محمد طیبی

نفت مسجدسلیمان این هفته فاصله‌ای با تجربه اولین شکست فصل نداشت اما درست در آخرین دقایق بازی، محمد طیبی همه چیز را جبران کرد و بازی با نفت آبادان را به تساوی کشاند. این گل، ضربه بزرگی برای اسکوچیچ و تیمش بود. چراکه آنها در آستانه رسیدن به دومین پیروزی متوالی‌شان در لیگ قرار داشتند اما در نهایت به کسب یک امتیاز رضایت دادند. گل طیبی تا امروز، تنها گل فصل نفت مسجدسلیمان بوده است.

بازنده‌ها: علیرضا بیرانوند

پس از یک جلسه محرومیت، علیرضا بیرانوند دوباره به درون دروازه قرمزها برگشت اما در اولین قدم، موفق به ثبت کلین‌شیت نشد. او گل نسبتا بدی نیز دریافت کرد و دروازه‌اش از فاصله‌ای بسیار دور باز شد. بیرو البته دید مناسبی نداشت اما انتظار می‌رفت که واکنش سریع‌تری به شلیک حاج‌صفی نشان بدهد. او در این فصل رقبای بسیار زیادی دارد و اگر به اوج برنگردد، بعید نیست که جایگاهش در تیم ملی را نیز از دست بدهد.

ماکسیم کوولیتایا

اخراج زودهنگام گلر گرجستانی شاهین بوشهر در مسابقه با پدیده مشهد، مقدمات دومین شکست فصل عبدا... ویسی را فراهم کرد. ماکسیم تنها اخراجی این هفته لیگ بود که تنها 6 دقیقه بعد از شروع بازی، ناچار به ترک زمین مسابقه شد. شاهین بعد از این اخراج، در زمین پدیده نمایش نسبتا خوبی داشت اما در نهایت شکست خورد تا همچنین قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر باشد. جنگ شاهین برای بقا در لیگ، باید از همین هفته‌ها آغاز شود. چراکه آنها شروع ناامیدکننده‌ای در فصل جدید داشته‌اند.

آندره‌آ استراماچونی

دوباره کابوس دقیقه 95 و دوباره عصبانیت. اوضاع برای استراماچونی در تهران فعلا خوب پیش نمی‌رود. تیم او برای دومین هفته متوالی در آخرین ثانیه‌ها گل خورد و غافلگیر شد. استقلال با سرمربی ایتالیایی، تا امروز از دو بازی تنها یک امتیاز به دست آورده است. آنها هنوز شانس بازگشت به لیگ را دارند اما نباید فرصت بیشتری را هدر بدهند.

حسین فرکی

با وجود زدن سه گل به نساجی، پیکان دوباره شکست خورد تا همچنان یکی از تیم‌های بحران‌زده این فصل باشد. پیکان با دو شکست پیاپی، یکی از تیم‌های قعرنشین جدول به شمار می‌رود و حسین فرکی باید به دنبال راهی برای تغییر اوضاع باشد. تیم او با دریافت 6 گل در دو هفته، ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد.

گئورگی گولسیانی

مدافع میانی سپاهان، تنها بازیکنی بود که این هفته پنالتی خراب کرد. اگر این پنالتی گل می‌شد، شاید گولسیانی تا پایان فصل گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند اما خراب شدن این ضربه، خیلی زود لقب پنالتی‌زن اول تیم را از این بازیکن گرفت.