وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار بر این است که از همان بدو استخدام افراد، تا ۵ سال از حقوق و درآمدشان ماهیانه مبلغی کسر و در صندوقی سپرده گذاری شود. پس از آن ظرف دو سال، متقاضیان برای ورود به فهرست پروژه‌هایی که صندوق در آن سرمایه گذاری کرده کاندیدا می شوند. در طی دو سال هم واحدها ساخته می‌شود و از سال هفتم هم خانه را به متقاضیان تحویل می‌دهند و با پرداخت اقساط در طی ۱۵ سال، خانه به مالکیت افراد در می‌آید.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات برنامه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به شرط افزایش پرداخت سقف اقساط گفت: در بخش مسکن موضوع مهمی که در دستور کار قرار دارد و به دنبال اجرای آن هستیم، بحث شتاب بخشی به جریان تولید و عرضه مسکن است که به یک جریان پایدار تبدیل شود.   

وی افزود: سیاست ما تقویت طرف عرضه است برای اینکه بتوانیم تعادل‌بخشی به عرضه و تقاضای تولید مسکن جامعه هدف را به عنوان یک سیاست پایدار، محقق سازیم. برای تحقق این هدف، چندین برنامه در دست اجرا و تصویب داریم. موضوع مهم این است که زمین مورد نیاز را فراهم کنیم تا انبوه‌سازان برای احداث بنا بتوانند زمین مناسب در اختیار داشته باشند. موضوع دوم این است که منابع و نقدینگی در اختیار انبوه‌سازان قرار بگیرد تا پروسه سرمایه‌گذاری را انجام دهند که در این راستا بانک‌ها تا ۸۰ درصد اعتبار مورد نیازشان را با ارائه تسهیلات تامین می‌کنند. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:  اقدام سوم این است که این تسهیلاتی که به ساخت تعلق می‌گیرد قابل انتقال به خریدار باشد که این مهم در اسفند ماه سال گذشته به تصویب شورای پول و اعتبار رسید و ابلاغ شد.

اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش سقف وام خرید مسکن گفت: مطالبه مردم، افزایش سقف وام خرید مسکن بود که این موضوع هم در مصوبه شورای پول و اعتبار به تصویب رسید و سقف تسهیلات نسبت به آنچه در گذشته بود حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد. یعنی وام ۱۰۰ میلیون تومان برای تهران به ۱۶۰ میلیون تومان، وام ۸۰ میلیون تومان شهرهای بزرگ به ۱۲۰ میلیون و ۶۰ میلیون تومان سایر شهرها به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.