مشاور عالی وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:

روند نزولی قیمت خودرو ادامه می‌یابد

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با حذف رانت و دلالی از بازار خودرو، روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.

صادق نجفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو گفت: باتوجه به سیاست‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص ساماندهی بازار خودرو، در هفته‌های آتی شاهد کاهش قیمت‌ها در این بخش خواهیم بود.

مشاور عالی وزیر صمت ادامه داد: سیاست‌های وزارت صمت و برنامه‌ریزی خودروسازان در زمینه افزایش تولید با موفقیت همراه بوده که این امر موجب تسریع در عرضه خودرو به بازار و کاهش تقاضا در این بخش شده است. وی با اشاره به وجود خودرو‌های ناقص دارای کسری قطعات در پارکینگ‌های خودروسازان افزود: این خودروها به‌سرعت در حال تکمیل و تجاری شدن هستند و با عرضه آن‌ها، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ادامه خواهد یافت.

نجفی در خصوص مؤثربودن پویش ملی بومی سازی قطعات خودرو گفت: برای اجرای این پروژه، برنامه مناسبی از سوی خودروسازان به‌اجرا درآمده و به‌نظر می‌رسد در ماه‌های آتی شاهد توسعه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع قطعه‌سازی در زمینه ساخت قطعات پیشرفته خودرویی خواهیم بود. وی درباره طرح‌های فروش خودرو نیز اظهارکرد: این طرح‌ها با هدف تنظیم بازار خودرو به اجرا درآمده و همزمان با افزایش تولید و فروکش کردن تقاضای کاذب و هیجانی بازار، در مسیر دستیابی به اهداف مدنظر قرار دارد.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: برنامه کلان وزارت صمت در حوزه خودروسازی، تاکنون موفقیت‌آمیز بوده و با ادامه روند کنونی، تا پایان امسال، شرایط تولید، فروش و تأمین قطعات و مواد اولیه این صنعت، به حالت عادی باز خواهد گشت.