یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به نظر بنده ساماندهی بازار به شدت پرهرج و مرج خودرو پیش و بیش از اینکه به شورای رقابت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نیاز داشته باشد نیازمند ورود دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی، دستگیری مافیای ثروت و اعدام اخلالگران بازار خودروست.

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: معتقدم برای از بین رفتن التهابات لحظه‌ای بازار خودرو باید دو اتفاق در سطوح تصمیم‌گیری و اجرایی بیفتد. اول آنکه مقامات امنیتی و قضایی به این مسئله ورود و با مافیای داخل و خارج صنعت خودرو برخورد قاطع و جدی کنند و اخلالگرانی که به صورت لحظه‌ای موجب التهاب بازار و افزایش قیمت‌ها می‌شوند را دستگیری، محاکمه و حتی به مرگ محکوم کنند و دوم آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت «حاشیه بازار» را از چرخه قیمت‌گذاری خودرو حذف کند.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری خودرو پنج درصد کمتر از حاشیه بازار از یک سو سود بی‌زحمتی را عاید دلالان و خودروسازان کرده و از سوی دیگر تعادل قیمت‌ها در بازار خودرو را از بین برده و مفسده‌انگیز شده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس خواستار دخالت دستگاه های اطلاعاتی - امنیتی و قوه قضاییه در پایان دادن به نابسامانی قیمت خودرو شد و افزود: با توجه به شرایط غیرعادی بازار خودرو این دستگاه ها باندهای مافیایی و شبکه‌های اخلالگر در بازار خودرو را شناسایی کنند و قوه قضاییه نیز با تشکیل شعبه ویژه «اخلال در نظام خودرویی کشور» متخلفان و اخلالگران را محاکمه و گردن کلفت‌های آنها را حتی به اعدام محکوم کند.

یادآور می‌شود، شوک قیمتی در بازار خودرو در روزهای اخیر نگرانی‌هایی را در سطح جامعه به وجود آورده است، کارشناسان این حوزه نوسان در قیمت ارز، فضاسازی شبکه های اجتماعی، مشکلات قطعه‌سازان و سوءاستفاده دلالان و واسطه‌ گران را از عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو می‌دانند در این میان به نظر می‌رسد که با افزایش نظارت و تعیین قیمتی منطقی می‌توان، آرامش از دست رفته را به بازار خودرو بازگرداند.