رئیس مجتمع پتروشیمی پارس خبر داد:

 ثبت رکوردی تازه در تولید و فروش پتروشیمی

رئیس مجتمع پتروشیمی پارس از شکسته شدن سه رکورد تولید، تدوام تولید با ظرفیت حداکثری و فروش در این پتروشیمی که از ‌آبان ماه سال گذشته در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، خبر داد.‌

به گزارش ایسنا، سیدحمید زارع با اشاره به ثبت رکورد جدید در واحد استایرن منومر این مجتمع گفت: تولید در این واحد پس از انجام تعمیرات از ابتدای دی ماه سال گذشته تا ۱۹ خرداد ماه امسال بیش از ۱۷۰ روز بی‌وقفه با ‌ظرفیت ۱۰۱ تا ۱۰۶ درصد ‌تداوم دارد.

وی با بیان این‌که رکورد تداوم تولید در واحد استایرن منومر پتروشیمی پارس پیش از این حداکثر ۹۰ روز متوالی آن هم با ظرفیت ‌پایین‌تر از صد درصد بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این تداوم تولید به همین میزان و بدون وقفه ادامه ‌داشته باشد.‌ رئیس مجتمع پتروشیمی پارس با اشاره به اینکه افزایش تولید تنها منحصر به واحد استایرن مونومر نیست، افزود: رکورد تولید در پتروشیمی ‌پارس در مجموع و در همه محصولات در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به تمامی ادوار گذشته شکسته شده است.

زارع یادآوری کرد: تولید مجتمع پتروشیمی پارس در واحد استحصال اتان، اتیل بنزن و استایرن منومر در ماه‌های فروردین و ‌اردیبهشت‌ماه امسال در مجموع ۷۶۹ هزار و ‌۶۱۹ تن بوده و تولید محصولات مختلف، نسبت به برنامه تولید ۱۱۸.۹ درصد و ‌نسبت به طراحی ۱۰۷ درصد محقق شده که در طول کارکرد مجتمع بی‌‌نظیر است.‌ وی ادامه داد: رکوردشکنی پتروشیمی پارس در تولید البته منجر به رکوردشکنی در فروش هم شده است. بدین معنا که فروش محصولات ‌مجتمع شامل استایرن مونومر، LPG ‌ و اتان در اردیبهشت ۹۸ حداکثر میزان فروش در تمامی سال‌های اخیر بوده است.‌ این مقام مسئول در پتروشیمی پارس تصریح کرد: در حالی که این مجتمع از ۱۵ آبان ۹۷ در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفت، اما هم‌اکنون شاهد آن هستیم که بیشترین ‌تولید، فروش داخلی و صادرات در پتروشیمی پارس در اریبهشت ماه امسال ‌تحقق یافته است.‌ بنا‬ بر‬ اعلام‬ وزارت‬ نفت، این آمار و رکوردشکنی ‌نشان می‌دهد ‌تحریم‌ها به معنای واقعی کلمه و با استناد به آمار دقیق، تأثیری در روند کاری و صادرات نداشته ‌است.‌ رئیس مجتمع پتروشیمی پارس تاکید کرد: نکته مهم اینجاست که روند مثبت تولید و فروش در پتروشیمی پارس متوقف نشده و در ‌خردادماه وضع فروش ‌به‌گونه‌ای است که امروز حداقل موجودی را در مخازن ذخیره داریم.

    

نگرانی صنایع کشتی‌رانی از حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان

حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان باعث شده بازیگران اصلی صنعت کشتی‌رانی با تردیدهایی درباره تامین امنیت کشتی‌هایشان مواجه‌ شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان، هزینه‌های بیمه کشتی‌ها در خاورمیانه نیز دست کم ۱۰ درصد افزایش داشته است.

پس از حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان، هزینه‌های بیمه کشتی‌ها در خاورمیانه دست کم ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این حادثه نگرانی‌های بسیاری را برای انتقال نفت خام از طریق کانال‌های کشتی‌رانی به‌وجود آورده است و باعث شد که قیمت نفت چهار و پنج دهم درصد افزایش داشته باشد.

این در حالی است که برخی نفت‌کش‌ها سفرهای خود به خلیج فارس را به حالت تعلیق درآورده‌اند. هزینه ترابری نفت‌کش‌های بزرگ پیش از این حادثه نیز در دو ماه گذشته میلادی به بالاترین رقم خود رسیده بود و از روزی دو هزار دلار در روز چهارشنبه به ۱۳ هزار دلار در روز پنج‌شنبه رسید. شرکت‌های بیمه عنوان کرده‌اند که بزرگ‌ترین نفت‌کشی که در خاورمیانه مشغول به کار است، پس از وقوع این حوادث، با ۲۰۰ هزار دلار هزینه اضافی برای سفری هفت‌‌روزه، مواجه است. این رقم در مقایسه با اوایل هفته گذشته نزدیک به دو برابر شده است.