عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: دولت سیزدهم هنوز ارتباط خوبی را با مردم برقرار نکرده است؛ یعنی دولت هنوز نتوانسته سطح معیشت و سفره مردم را بهبود دهد. همچنان دامنه تغییرات در قیمت‌ها، بالاست. به طور مثال در موضوع مرغ، گاهی تولیدکننده ضرر می‌کند و گاهی مصرف‌کننده. همچنان ایجاد توازن، تعادل و تثبیت قیمت‌ها به چشم نمی‌آید.

بهروز محبی در گفت‌وگو با اقتصاد24، یادآور شد: دولت در شیوه رفتارش به خصوص در زمان نزدیک شدن به انتخابات که باید نوع نگاهش به معیشت مردم ویژه‌تر می‌بود، ولی کاری کرد که ما شاهد برخی گران‌سازی‌ها بودیم. از طرفی در برخی شهرها، پروژه‌های آماده‌ای بود که افتتاح نشد در حالی که می‌شد با افتتاح آن‌ها، امید را در جامعه بیش از پیش کرد. به باور من، دولت آن‌طور که باید و شاید به وظیفه خود در موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات عمل نکرد و باید بگویم با رویکرد و رفتارهایش، سهل‌انگاری را به ما نشان داد.

او تصریح کرد: قسمتی از بدنه مدیران میانی، تغییر نکرده است و بعضی‌ها همچنان با سیاست‌های دولت، همراه نیستند، ضمن اینکه سیاست‌های دولت هم گاهی دچار تزلزل می‌شود. ما حتی به عملکرد برخی از مدیران ارشد دولت هم ایراد داریم و فکر می‌کنیم برخی از آن‌ها تجارب کافی را ندارند و نتوانستند به مسائل، نگاه عمیقی داشته باشند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی ملت ایران از دهه ۵۰ تا امروز، تورم است و از این‌رو، بخش اعظم نارضایتی عمومی در جامعه هم از این بابت است. در زمانی که تورم بالا در جامعه دیده می‌شود، یعنی طبقه فرودست به طبقه بالادست، مالیات می‌دهد و به تبع آن، تبعیض‌ها، اختلافات طبقاتی، اوج گرفتن ضریب جینی و... به وقوع می‌پیوندد.

محبی با تاکید بر اینکه یک موضوع مهم که هیچ ارتباطی هم به جریان و جناح‌های سیاسی ندارد و صرفاً باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بحث سرمایه‌گذاری و بهره‌وری برای تولید بیشتر و نهایتاً افزایش توسعه و بالا بردن نرخ رشد است، تصریح کرد: اگر دولت به قول‌های خودش توجه کند و تولید صادرات‌محور به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد، اقتصاد از نابسامانی خلاص و رضایت بیشتر در مردم به وجود خواهد آمد.