رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور گفت: با موضوع قاچاق سوخت که اغلب بزرگ‌نمایی در این مورد و نسبت دادن آن به کولبران و جایگاهداران را شاهد هستیم نمی‌توان مردم را از سوخت محروم کرد.

اسدالله قلی‌زاده در گفتگو با ایلنا به مظلومیت مردم استان‌های مرزی در موضوع سوخت اشاره کرد و افزود: در استان‌های مرزی طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود که عاملی بر ایجاد نارضایتی بین مردم و جایگاهداران شده است، در این طرح‌ها تبعیض و روش‌های سلبی وجود دارد و جوابگوی دغدغه‌های مسئولین و مردم نیست و ادامه این روش‌ها فایده‌ای ندارد. در اصل مصرف‌کننده واقعی در این طرح‌ها به طور کامل دیده نمی‌شود.

او بیان کرد: شرایط به گونه‌ای است که با مصرف بالای خودروها، عدم توزیع عادلانه یارانه سوخت، نحوه قیمت‌گذاری و سایر موارد مربوط، افق روشنی در این قضیه دیده نمی‌شود و تاخیر در انجام اصلاحات در رویه‌ها اوضاع را بدتر کرده است، از طرفی برخی طرح‌های اصولی هم وجود دارد که تعارض منافع‌ها مانع از اجرای آنها می‌شود و لزوم ورود مقامات ارشد دولت در این مساله ضروریست. رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت با اشاره به روند رو به رشد مصرف بنزین اظهار داشت: بررسی دقیق آمارها و رفتارشناسی مشتریان در طی دو دهه گذشته نشان می‌دهد در موضوع سوخت، از تولید تا انتقال و حمل و توزیع تا مصرف شرایط غیرعادی داریم و میانگین مصرف ۱۲۰ میلیون لیتر در روز بازهم افزایشی خواهد بود و فصل‌ها و تاریخ‌ها فقط روند افزایش را کند یا تند می‌کنند، بنابرین منتظر کاهش نباشیم. قلی‌زاده تصریح کرد: در بحث قیمت‌گذاری، مردم بیش از آنکه نگران قیمت بنزین باشند نگران تاثیر سنتی تغییر قیمت روی سایر اقلام، کالاها و خدمات هستند و نیاز هست که تدابیر اقتصادی برای این مورد اندیشیده شود تا هر سالی که بحث تغییر قیمت به وجود آمد، مردم نگران این مورد نشوند. او خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب‌ها در اجرای طرح‌های سوخت و مسائل مربوط به توزیع و سهمیه‌بندی و بعضا طرح‌های عجیب و غریب متوجه جایگاه‌های سوخت است و حتی اگر مشکلی در تاخیر ارسال فراورده به جایگاه‌ها در بخش بنزین یا گازوئیل هم داشته باشیم اولین زیان متوجه مالکان و سپس مردم است که بابت این مورد و پرداخت زیان‌ها در حال رایزنی هستیم.