وزیر اقتصاد تاکید کرد: امیدوارم با توجه به بسته‌ای که دولت در حوزه مهار تورم و رونق تولید مصوب کرده است، در ماه‌های آینده کار به جایی برسد که نرخ تورم و قیمت‌ها با رضایتمندی مردم و با ایجاد آرامش در بازارها موجب چشیدن طعم ثمرات اقدامات دولت بین مردم شود.

به گزارش ایلنا، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه چرا برخلاف اظهارات مسئولان مبنی بر بهبود شاخص‌های اقتصادی، مردم این بهبود را احساس نمی‌کنند، گفت: روند کنترل در نرخ ماهانه تورم در اسفند سال گذشته تا خرداد ماه نشان از این دارد که تدابیر پیشین که در کاهش موتورهای خلق تورم وجود داشته، به تدریج آثار خود را در آرام شدن نوسانات قیمت نشان می‌دهند.

وزیر اقتصاد درباره سرنوشت لایحه رسوب کالا نیز اظهار داشت: لایحه یک بار در جلسه هیات وزیران مطرح شد اما به دلیل نقدهایی که از سوی برخی از دستگاه‌ها مطرح شد، دوباره این لایحه برگشت خورد تا اصلاحات مد نظر دستگاه‌ها انجام شود.

خاندوزی با اشاره مجوزهای معطل مانده و اتصال برخی از دستگاه‌ها به درگاه ملی تصریح کرد: همانطور که پیش از این گفته شد، مسأله صدور خودکار مجوزها به شکل متناوب انجام خواهد شد. گزارشی در یکی از جلسات هیات وزیران از پیشرفت و تخلفاتی که برخی از دستگاه‌ها درباره صدور آنلاین مجوزها داشتند، ارائه کردیم و رئیس جمهور تذکر جدی داد که حتما باید این تخلفات خاتمه پیدا کنند و باید مجوزهای آینده با بسته شدن مجوزهای کاغذی صادر شوند. 

وی درباره تصمیمات برای تعدیل نرخ خوراک خاطرنشان کرد: به جهت اینکه عملکرد براساس یک فرمول را به نفع فعالان اقتصادی می‌دانیم، پیشنهادی را برای اصلاح آیین‌نامه داده‌ایم که در کیمسیون اقتصادی دولت مطرح شده است و دو هفته آینده هم در صحن دولت بررسی می‌شود. در صورت تصویب این پیشنهاد در صحن هیات وزیران، تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود. 

وزیر اقتصاد با اشاره به فرارهای مالیاتی و گردش مالی کودکان زیر پنج سال ابراز داشت: تمام دستگاه‌های خودپردازی که مشمول این تخلفات شدند، از سال گذشته مسدود شدند. بعد از اعمال جرایم قانونی این موضوعات را اعلام کردیم و این گونه نیست که بخواهیم هم‌اکنون با آن مقابله کنیم.