راهکار عبور از شرایط توقف تولید واحدهای قیرساز کشور

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: در شرایط فعلی عوامل موثر بر بازارهای صادراتی تاثیرات منفی بر صادرات این محصول گذاشته که باید هرچه زودتر و با تصمیم فوری مراجع ذیربط الزام عرضه محصولات قیر در بورس کالا تعلیق و اجازه داده شود شرکت‌های معتبر و دارای استانداردهای لازم بتوانند بصورت مستقیم همانند شرکت‌های پتروشیمی محصولات خود را به بازارهای جهانی و مشتریان خارجی عرضه کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد، «مسعود جبرائیلی» افزود: در صورت تداوم وضعیت فعلی و عدم اتخاذ تصمیم فوری و با توجه به عدم تمایل هیچ کدام از شرکت‌های خارجی به خرید در رینگ صادراتی بورس به دلیل شرایط تحریم، شاهد بحران‌های جدی در این صنعت و پالایشگاه‌های کشور خواهیم بود.

    


بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟

نرخ خرید دلار در بانک‌ها نسبت به روز گذشته با اندکی افزایش همراه شد.

به گزارش ایسنا، بانک‌ها از تابستان امسال و پس از ابلاغ سیاست‌های ارزی جدید بانک مرکزی مجاز شدند تا نسبت به خرید ارزهای خارجی مردم اقدام کنند که در ابتدا نرخ خرید ارز در بانک‌ها تفاوت چشم‌گیری با بازار آزاد داشت و کم‌تر کسی برای فروش ارز خود به بانک‌ها مراجعه می‌کرد. از سوی دیگر، به تدریج با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش نرخ خرید ارز در بانک‌ها، این دو نرخ به هم نزدیک شد. در همین راستا، بانک‌ها دیروز (۹ دی) هر دلار آمریکا را با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۰ هزار و ۵۰۴ تومان می‌خرند و هر یورو نیز با قیمت ۱۲ هزار و ۲۷ تومان از مردم خریداری می‌شود.