ایلنا- وزیر اقتصاد گفت: حتما برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم است و در زمینه تدابیر ارزی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم که بر این شرایط پرنوسان غلبه کند و مطمئنا برای سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم داشت.

سید احسان خاندوزی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به افزایش نرخ دلار تا ۵۴ هزار تومان آیا همچنان بر سر حرف خود درباره کاهش نرخ تورم در سال آینده  و خاموش شدن دو موتور تورمی هستید، گفت: حتما برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم است و در زمینه تدابیر ارزی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم که بر این شرایط پرنوسان غلبه کند و مطمئنا برای سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر افزایش سقف بودجه ١۴٠٢ در مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار جدی دولت این است که همانطور که امسال موفق شدیم نسبت به سال گذشته کسری بودجه منابع عمومی را کم کنیم، علی‌رغم مشکلی که در تبصره ١۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت اما منابع بودجه‌ای ما امسال کسری بسیار کمتری را تجربه کرد. درخواست جدی ما از مجلس این است که طبق توافق و همکاری که پیش از این داشته سقف بودجه را افزایش ندهد.