استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت:  در شرایط کنونی دولت یا باید قیمت حامل‌های انرژی را از طریق کاهش یارانه‌های آن تغییر دهد یا اقدام به فروش اوراق کند که به نظر بنده دولت چاره‌ای جز انتشار اوراق نخواهد داشت.

تیمور رحمانی در گفت‌وگو با ایلنا در  پاسخ به این پرسش که بهترین راهکار اقتصادی برای جبران کسری بودجه سال جاری چیست؟ گفت: در شرایط کنونی دولت یا باید قیمت حامل‌های انرژی را از طریق کاهش یارانه‌های آن تغییر دهد یا  اقدام به فروش اوراق کند که به نظر بنده طبیعتا دولت چاره‌ای جز انتشار اوراق نخواهد داشت. البته باید توجه داشت که یک موقع ما می‌توانیم راهکارهای خود را از میان گزینه‌های خوب انتخاب کنیم و یک موقع هم می‌خواهیم موضوع را به صورت اضطراری حل و فصل کنیم. وی ادامه داد: البته فروش دارایی‌های مازاد دولت نیز مطرح می‌شود که به نظر  بنده بعید است این کار صورت بگیرد. همچنین دولت برای کاهش شدت کسری بودجه خود، می‌تواند پنج دهک بالای یارانه‌بگیر را حذف کند چون پرداخت یارانه به این دهک‌ها دیگر بی‌معنی است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه چرا مردم نسبت به نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی اعتراض دارند و آن را پایین‌تر از آنچه است می‌دانند؟ گفت: باید توجه داشت که در محاسبه نرخ تورم، قیمت کالاهای یک سبد مصرفی را محاسبه می‌کنند. شاید گاهی اوقات مصرف کننده کالایی را خریداری کند که با افزایش قیمت مثلا ۴۰۰ درصدی همراه است که اصلا در سبد مورد اشاره جایگاهی نداشته باشد، پس محاسبه  CPI قاعده مشخصی دارد.

وی اضافه کرد: مثلا در زمستان سال گذشته نرخ تورم روند فزاینده داشت که کاملا در آمارهای منتشر شده از سوی مراجع رسمی مانند مرکز آمار و بانک مرکزی قابل مشاهده بود و به نظر بنده نرخ تورم در اقتصاد ایران هیچ گاه اشتباه محاسبه نشده است.