ایلنا- رییس اتحادیه بارفروشان گفت: با وجود طرح واردات سیب‌زمینی از سوی دولت برای تنظیم بازار این محصول، هنوز یک کیلوگرم سیب‌زمینی وارد نشده است حتی قیمت این محصول 1500 تومان نسبت به روزهای گذشته گران‌تر شد.مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت قیمت‌های میوه و تره‌بار در میدان اصلی تهران، گفت: سیب‌زمینی کهنه کیلویی 7 هزار تومان، سیب زمینی کهنه سوپر کیلویی 10 هزار تومان و سیب‌زمینی نو جیرفت کیلویی 9500 تا 11500 تومان خرید و فروش شد. البته امروز نرخ سیب‌زمینی نو هزار و پانصد تومان گران‌تر شد.

این فعال صنفی ادامه داد: مسئولان وزارت کشاورزی قول دادند که برای تنظیم بازار سیب‌زمینی اقدام به واردات این محصول کنند اما تا به امروز یک کیلو سیب‌زمینی وارد نشده است و من می‌دانم که وارد هم نخواهند کرد. هدف آنها از طرح این سخنان وارد کردن شوک به بازار بود ما نیز موافق واردات نیستیم مشروط به اینکه قطره‌چگانی سیب‌زمینی در بازار عرضه نشود.

به گفته دارایی‌نژاد، سیب‌زمینی ترکیه، پاکستان و عراق برداشت شده است و حجم قابل توجهی از آن در مرز ایران ترانزیت و به آذربایجان، کویت و عمان صادر می‌شود و همانگونه که اشاره کردم هنوز یک کیلو سیب‌زمینی وارد کشور نشده است.