وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که هیچ کمبودی در عرضه گوشت قرمز وجود ندارد گفت: یک میلیارد دلار ارز برای نهاده‌های دامی در دیماه تامین شده است و در حال تامین ارز مورد نیاز برای تامین نهاده‌های دامی در بهمن ماه هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدجواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید یک کشتارگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ گونه کمبودی برای عرضه گوشت قرمز وجود ندارد و افزایش قیمت اخیر در این بازار ناشی از سوداگری و واسطه‌گری بوده است که قطعا با این موارد برخورد می‌شود و با توجه به عرضه مناسب و وجود ذخایر کافی قیمت در بازار گوشت قرمز در کوتاه‌ترین زمان متعادل می‌شود.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم هرگونه تخلف قیمتی را گزارش کنند تا با این موارد برخورد قانونی صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر دام مازاد داریم و برای صادرات برنامه‌ریزی شده و به هیچ وجه صادرات دام زنده متوقف نشده است.

ساداتی‌نژاد افزود: واردات و صادرات خون اقتصاد است و در موقع مقتضی باید انجام پذیرد و با توجه به اینکه سیاست صادرات دام جدیداً شکل گرفته است سوداگران می‌خواهند از این شرایط سواستفاده کنند، اما اجازه این کار را نخواهیم داد و این سیاست در حال انجام است.

وی گفت: برای تامین سرمایه در گردش عشایر نیز دامدار کارت در حال توزیع است و برای تامین گوشت مورد نیاز تا عید برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در تهران روزانه دو هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین کشتار و وارد بازار می‌شود.

 ساداتی‌نژاد گفت: ذخایر بسیار مناسبی هم در اختیار داریم که با توجه به این ذخایر از هر گونه سوداگری جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بارگذاری نهاده‌های دامی مورد نیاز دی‌ماه به طور کامل در سامانه بازارگاه انجام شده و یک میلیارد دلار ارز برای این منظور تامین شده است و در حال تامین ارز مورد نیاز برای تامین نهاده‌های دامی در بهمن ماه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مورد مرغ و تخم مرغ هم نگرانی وجود ندارد در همین چند روز 13 هزار و 500 تن مرغ مازاد در راستای حمایت از تولید و ذخیره‌سازی خریداری شده است.

ساداتی‌نژاد گفت: از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند و تخلفات را گزارش دهند ضمن اینکه بازرسی‌های روزانه در حال انجام است و این بازرسی‌ها از هفته آینده دو برابر می‌شود.