سید مصطفی میرسلیم ، نماینده تهران گفت: نمی‌گوییم که به ژاپن خودرو صادر کنیم اما به سنگال و عراق که می‌توانیم صادرات داشته باشیم، البته الان وضعیت طوری شده که حتی آنها هم از ما ناراضی می‌شوند.

به گزارش انتخاب، وی در در گردهمایی سراسری قطعه‌سازان کشور، مصطفی میرسلیم افزود: منافع عمومی نباید فدای منافع شخصی شود. اگر دیوان عدالت به علت شکایت یک شخص قانون هوای پاک را لغو کرد از روی دشمنی نبوده بلکه نفهمیده که چه مشکلاتی ایجاد می‌کند. ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.نماینده تهران اضافه کرد: از قطعه‌سازان می‌خواهیم که از واردات خودرو صحبت نکنند، بگذارید بقیه بگویند چون این خودکشی شما است.

وی ادامه داد:  میزان استفاده خانوارهای ایرانی از خودرو کمتر از بقیه دنیا نیست. گرفتاری ما موضوع دیگری است ایران تنها کشوری است که خودرو در آن کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود. حتی برخی می‌گفتند خودرو را وارد بورس کنیم. به علت مشکلات کلان اقتصادی، مردم برای حفظ ارزش پول خود وارد بازارهای خودرو، مسکن، طلا و... می‌شوند. ما باید ابتدا مشکلات کلان اقتصادی را حل کنیم.

عضو کمیسیون اصل نود گفت: مشکل ترافیک به جز آلودگی هوا وقت زیادی هم می‌گیرد که ارزش اقتصادی بالایی دارد. ما اصلا به تولید بیشتر خودرو نیاز نداریم، راهبرد ما چیز دیگری بود یعنی باید حمل و نقل عمومی را گسترش می‌دادیم، این موضوع مصوب ۱۵ سال پیش بود اما تنها تولید خودروی شخصی را افزایش دادیم.

او افزود: شمارگان ما اجازه می‌دهد که کیفیت را افزایش و قیمت را کاهش دهیم؛ می‌توانیم ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه‌ها را کم کنیم. گرچه ارز کالای نادر شده و باید صرف کالاهای اساسی شود اما اگر برای تولید خود نیازمند ارز و خارج هستید به شرط اینکه ضمانت دهید کالای خود را ۲۰ درصد ارزان‌تر بدهید، به شما ارز با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از بازار آزاد می‌دهیم.