رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریمها بسته شده، از ابتدا هم دولت گفته بود برای اقتصاد برنامه دارد و سفره مردم را به مذاکرات گره نخواهد زد.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی با حضور وزیر امور خارجه و جمعی از معاونان این وزارتخانه گفت:‌ بودجه سال آینده بر مبنای سند آمایش تدوین شده از این رو ظرفیت‌های داخلی هر استان تا سطح شهرستان تعیین و سهم هر یک از این مناطق در رشد اقتصادی استان و کشور مشخص شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت شهرهای مرزی گفت: اولویت دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه است و در این راستا در برنامه‌های این سازمان شهرهای مرزی مورد توجه قرار می‌گیرند.وی با بیان اینکه لایجه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریمها بسته شده است تاکید کرد: ما از لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ملت استقبال می‌کنیم، اما با توجه سوابق کشورهای غربی دوباره کشور را هشت سال معطل مذاکرات نمی‌کنیم تا سفره مردم بیش از این آسیب نبیند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر در کشور تورم کنترل شود و فضای کار برای مردم فراهم گردد، قطعا گره‌های اقتصادی باز خواهند شد ، در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی با فرض ادامه تحریمها دیده شده است. این هدف با توجه به کنترل کرونا و رکود ناشی از عملکرد دولت قبل واقع‌بینانه است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور نیز در این نشست با حمایت از اصلاح ساختار بودجه، گفت: تنها در صد روزه اول دولت سیزدهم با مبنا قرار گرفتن سیاست همسایگی اتفاقات خوبی افتاده است. هم در حوزه پیوستن ایران به شانگهای و هم اجلاس اخیر اکو که شاهد امضای قرارداد مهم گازی بودیم.وی افزود: اقتصاد یکی از ماموریتهای ویژه وزارت خارجه است و در قالب همکاری‌های منطقه‌ای و پیمان‌های مختلف درصدد تسهیل تجارت و افزایش صادرات ایران هستیم.

وزیر امور خارجه در مورد برجام هم تاکید کرد: همانطور که قبلا هم از سوی ایران گفته شده ما با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات شده‌ایم اما به شرط آنکه نتیجه لغوعملی همه تحریم‌ها باشد.