روز دوشنبه (۱۷ آبان) کارگران شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان در اعتراض به‌ عدم دریافت پاسخ در مورد تصمیم «موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد» برای واگذاری این شرکت به مجموعه فولاد تجارت دالاهو (شرکت سرمایه‌گذاری بازنشستگی فولاد) در محوطه شرکت واقع در مرکز استان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که از بخش‌های مختلف شرکت معادن به مرکز استان آمده بودند، از روز یکشنبه دست از کار کشیدند. کارگران معادن همکار، حشونی، معدن اصلی، معدن ۴ و کارخانه زغال‌شویی ازجمله واحدهایی هستند که به این اعتراض پیوستند.

این عده خواهان جلوگیری از واگذاری شرکت هستند و می‌گویند که حتی اگر بنا بر اجرای این واگذاری باشد، ابتدا باید تکلیف تبدیل وضعیت استخدامی، اعمال و افزایش ضریب بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور از ۱.۵ به ۲ و افزایش حقوق و مزایای شغلی اجرا شود.

به گفته کارگران، بیشتر آنها تا سال ۱۴۰۳ بازنشسته می‌شوند و انتظار دارند که برای افزایش مستمری بازنشستگی‌، از حالت قرارداد موقت خارج و صاحب قرارداد رسمی شوند. با توجه به اینکه مزد و مزایای ۲۴ ماه آخر مبنای محاسبه مستمری است، تبدیل وضعیت در این بازه زمانی، می‌تواند کمک زیادی به این کارگران بکند.