یک تولیدکننده سیمان با تأکید بر اینکه کسانی که وعده سیمان ۲۵ هزار تومان را می‌دهند بخش حمل و نقل و سود عامل و فروشنده را در نظر نمی‌گیرند، گفت: در حال حاضر سیمان کیسه‌ای ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان برای مصرف‌کننده نهایی است.

 به گزارش تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت 21 شهریور در نشست خود با جمعی از نمایندگان مجلس گفت: طبق قولی که در زمان رأی اعتماد به نمایندگان ملت داده شد، خوشبختانه قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت و قیمت آن در بورس به کیسه‌ای  25 هزار تومان رسید.

فاطمی امین با بیان اینکه نرخ سیمان فله نیز به 360 تومان رسید که همان قیمت سه ماه قبل است، تأکید کرد: کاری که ما برای کنترل قیمت سیمان انجام دادیم اصلاح ساختار بود و با روش‌های تعزیراتی، موردی و همچنین ایجاد جو روانی قیمت‌‎ها به اینجا نرسید به طوری که تعادلی که در بازار ایجاد شد، نرخ سیمان را کاهنده کرد.

شگرد کاهش تقاضا برای تحقق وعده سیمان ٢٥ هزار تومانی

ابراهیم غلام‌زاده به عنوان یکی از تولیدکنندگان سیمان گفت: در بهمن ماه ١٣٩٩ وزیر وقت صمت اعلام کردند با قیمتگذاری دستوری سیمان مخالف هستند و وعده افزایش قیمت سیمان با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده را دادند، همین امر باعث  هجوم خریداران برای ذخیره سیمان تا زمان گران شدن این کالا باشد و افزایش تقاضا باعث گرانی سیمان و ایجاد بازار سیاه شد.

وی با بیان اینکه اخیراً هم مسئولان وزارت صمت و نمایندگان مجلس وعده سیمان  25هزار تومانی داده‌اند، گفت: همین امر عاملی شده تا مردم برای خرید دست نگه دارند تا قیمت سیمان ارزان‌تر شود.

این تولیدکننده سیمان به اعلام اینکه در چند روز گذشته وزیر صمت گفته است قیمت سیمان به 25 هزار تومان برگشته  است، افزود: اما هنوز بازار شاهد سیمان 40 هزار تا 50 هزار تومانی است و این موضوع خود ابهامات زیادی را در مورد اظهارات وزیر صنعت به وجود آورده است. غلامزاده با تأکید بر اینکه کسانی که وعده سیمان 25 هزار تومان را می دهند بخش حمل و نقل و سود عامل و فروشنده را در نظر نمی‌گیرند، گفت: سیمان درب کارخانه کیسهای 25 هزار تومان بفروش می‌رسد و با محاسبه هزینه حمل و تخلیه و بارگیری و سود مصالح فروش یا عامل ، کیسه‌ای 40 تا 45 هزار تومان برای مصرف‌کننده نهایی می‌شود .