به دنبال مطرح شدن فروش ۸۰۰ خودروی لوکس خارجی و ورود آنها به بازار، مسئولان سازمان اموال تملیکی ضمن رد این ادعا، تاکید کردند که اگر خودرویی فروش رفته، خودروهای تولید داخل که شوتی و حامل کالاهای قاچاق هستند، بوده است.  به گزارش ایسنا، حواشی خودروهای دپو شده در گمرک و آنچه که متروکه اعلام و برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی است، ظاهرا قرار نیست به پایان برسد و هر بار جریان خاص خود را دنبال می‌کند.

 اخیرا دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو از این که ۱۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس خارجی به سازمان اموال تملیکی واگذار شده و اخیرا حدود ۸۰۰ دستگاه آن به مزایده و فروش رفته سخن گفته است؛ موضوعی که با توجه به جریانی که تعیین تکلیف خودروهای وارداتی مانده در گمرک و سازمان اموال تملیکی طی می‌کند قابل توجه بود، چرا که حداقل دو سالی است که سازمان‌های مربوطه و صاحبان این خودروها درگیر تعیین تکلیف آنها بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است.  این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

لطفا مدارک بدهید، ماهم مطلع شویم

میرمعینی ، معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی ،هرگونه فروش خودروی لوکس از سوی این سازمان را رد کرد و گفت: سازمان اموال تملیکی خودروهای در اختیار را از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت به فروش می‌رساند و با ورود به آن مشخصات خودروهای فروخته شده قابل مشاهده خواهد بود؛ بنابراین این‌که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تشخیص داده‌اند ۸۰۰ خودروی لوکس وارد بازار شده است لطف کرده و اعلام کنند براساس کدام اسناد و مدارک این موضوع را مطرح کرده‌اند و آن را به ما ارائه کنند تا اطلاع پیدا کنیم چه طور ۸۰۰ خودروی لوکس را در بازار به فروش رسانده‌ایم که از آن خبر نداریم!

 خودروهای فروخته شده شوتی و حامل قاچاق است

وی با بیان اینکه تمام خودروهایی که در مدت گذشته از طریق سازمان به فروش رفته مربوط به خودروهای شوتی قاچاق و حامل کالای قاچاق بوده که پلاک داخلی و تولید داخل هستند، افزود: این در حالی است که طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر وسیله‌ای که با آن کالای قاچاق حمل می‌شود از سواری تا کامیون، لنج یا کشتی در زمره کالاهای قاچاق قرار می‌گیرد و باید طی فرایند مشخص، فروش رفته و حاصل آن به خزانه دولت واریز شود.

میرمعینی با اشاره به اینکه سازمان برای فروش خودروهای حامل قاچاق با استعلام از راهنمایی و رانندگی و همچنین تایید اصالت پلاک و شماره شاسی و موتور با احتساب هزینه پارگینگ، مالیات و غیره آن را در مزایده عمومی مطرح می‌کند، یادآور شد که این خودروها بیشتر شامل وسائط نقلیه اعم از سمند، پژو یا کامیونت و کامیون‌هایی که حامل بار قاچاق بوده که به تملک دولت درآمده  که روندی معمول فروش و مستمر است.