نصب تجهیزات پلیسی بر خودروهای شخصی ممنوع است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از برخورد پلیس با خودروهای شخصی که از چراغ‌های چشمک‌زن LED استفاده می‌کنند، خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ سید علی حسینی با تأکید بر عدم استفاده رانندگان از چنین تجهیزاتی اظهار کرد: ممکن است برخی شهروندان، این‌گونه وسایل را عامل زیبایی و اسپرت شدن خودروی خود تلقی کنند، اما باید توجه داشته باشند که این تجهیزات تنها برای استفاده پلیس و نیروهای امدادی است و هرگونه سوءاستفاده از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در پایان با تأکید بر توقیف خودروهای شخصی مجهز به تجهیزات پلیسی افزود: برابر آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، پلیس در صورت مشاهده این‌گونه تخلفات، با متخلفان برخورد قانونی کرده و پس از جریمه و توقیف خودرو، رانندگان متخلف را با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

    

ورود سامانه بارشی به کشور از روز چهارشنبه

بنابراعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود. به گزارش ایلنا، بر اساس پیش‌بینی‌های کلی سازمان هواشناسی، طی روزهای آینده در استان‌‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان‌غربی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. گفته می‌شود امروز تا ظهر چهارشنبه، جوی آرام در غالب مناطق کشور خواهیم داشت. بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی، سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت و در مناطق جنوبی، سبب بارش باران، گاهی رعدوبرق خواهد شد. روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور به‌جز مرکز و جنوب‌غرب، بارش‌ها ادامه خواهد داشت که روز جمعه بارش‌ها در جنوب و جنوب‌شرق کشور تشدید می‌شود. همچنین در سواحل دریای خزر، شمال غرب و بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه و کردستان، بارش پراکنده باران و برف رخ خواهد داد؛ طی دو روز آینده خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز مواج است.