مهر- یک نماینده مجلس گفت: واردات گوشت کشور توسط اقوام وزیر صورت می‌گیرد، از پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند.

احمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس با حضور در برنامه عیار ساختار تحریم‌های جدید را تبلیغاتی دانست و تصریح کرد: جهان متوجه شده که تحریم‌های جدید علیه ایران اثرگذاری لازم را ندارد اما برای تبلیغات همچنان این کار را انجام می‌دهند.

به گفته این نماینده مجلس، کل واردکنندگان خبره در حوزه واردات ۶۰ نفر بودند اما اکنون تعدادشان بیش از ۴۰۰ نفر است. واردکنندگان بیشترین سود را از ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌برند و این خیانت به مردم است. دولت در قبال اتفاقاتی که می‌افتد پاسخگو نیست و یک بار این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم واردات گوشت کشور توسط اقوام وزیر صورت می‌گیرد. از پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند، این در حالی است که قیمت گوشت با ارز ترجیحی باید ۳۸ هزار تومان باشد.

امیر آبادی ادامه داد: مهمترین مشکل ما نبود شفافیت است و اگر همه چیز شفاف بود مشخص می‌شد که آمدن بایدن در اقتصاد ایران تأثیر دارد یا خیر. ۶۳ درصد واردات نهاده توسط یک نفر انجام می‌شود و در جلسه تحقیق و تفحص مجلس حضور یافت و اعلام کرد من با یک تلفن می‌توانم ۵۰ کشتی که در راه ایران هستند را برگردانم و بر عکس. مشخص است انحصار وجود دارد و گزارش آن را در دوره ریاست قبلی قوه قضائیه تحویل دادیم اما رسیدگی نشد.