سخنگوی دولت از فروش نفتکش آدریان دریا (گریس1) و نفت آن روی دریا خبر داد و در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت کشتی آدریان و اینکه آیا مقصد بعدی این کشتی سواحل قطر خواهد بود، اظهار کرد: مقصد کشتی را صاحب نفت آن مشخص می‌کند و برای این موضوع نیز با ما هماهنگی انجام نمی‌شود. مطمئن هستیم که در نهایت صاحب نفت کشتی مقصد نهایی را اعلام می‌کند اما ما اطلاعی نداریم.

علوی درباره مازیار ابراهیمی به مجلس توضیح می‌دهد

علی ربیعی در نشست خبری دیروز خود همچنین رابطه با عدم پاسخگویی وزارت اطلاعات نسبت به مسئله مازیار ابراهیمی گفت: آقای علوی در مجلس حاضر خواهد شد و همه ابعاد مسئله را باز خواهند کرد. اجازه دهید وزیر محترم خودشان ورود کنند و پاسخ لازم را بدهند. این پاسخ قطعا قابل انتشار خواهد بود.

برخی دستگاه‌ها تاکنون برای اعلام حقوق مدیران همکاری نکرده‌اند

وی در رابطه با عدم انتشار حقوق مدیران قوه قضائیه، اظهار کرد: براساس مصوبه دولت اعلام حقوق مدیران در همه سطوح باید بارگذاری شود. سازمان اداری و استخدامی اعلام آمادگی کرده که سامانه برخط را هم راه‌اندازی کند و دولت کار را به جلو می‌برد. البته برخی دستگاه‌ها تاکنون همکاری نکرده‌اند که انتظار داریم به قانون عمل کنند.

در مورد سازمان خصوصی‌سازی گزارشی از تخلف دریافت نکردیم

وی در خصوص بازداشت دو مدیر دولتی خصوصی‌سازی و مدیر ایران خودرو در هفته‌های گذشته گفت: در مورد سازمان خصوصی‌سازی ما هیچ گزارشی مبنی بر تخلف دریافت نکردیم و دوستان به تدین و صداقت ایشان معتقد هستند. آنچه در مورد ایشان مطرح شده بحث ایران ایرتور و مجموعه مغان بود. آقای دژپسند واگذاری ایران ایرتور را جزو افتخارات واگذاری دانسته‌اند و و دوستان وزارت اطلاعات هم تایید کرده‌اند که هیچ نفع شخصی وجود نداشته است.

مدیرعامل ایران‌خودرو برای عدم همراهی در قیمت‌گذاری عزل شد

سخنگوی دولت تاکید کرد: ممکن است برخی تصمیم‌ها مورد ضرر و زیان شده باشد که تخلفی در آن صورت نگرفته است. براساس اطلاعاتی که گرفته‌ایم هیچ نفع شخصی در این رابطه وجود نداشته است. اینکه چه کسی باید قضاوت کند، بحث گسترده‌ای است. روزی قوه قضاییه دادسراها را ادغام کرد بعد گفتند تصمیم درستی نبود. کار مدیر تصمیم‌گیری است.

وی گفت: من باید بگویم که ایشان فرد صادقی است. در مورد ایران خودرو هم باید تاکید کنم که وزیر صمت برای عدم همراهی در قیمت‌گذاری ایشان را عزل کردند و ما گزارشی از تخلف نداریم. بنابراین در مورد ایران خودرو هم بحث ما تنها گرانی بود.

اظهارات شمخانی درباره برجام موضع دولت نیست

وی در خصوص اظهارات علی شمخانی مبنی بر اشتباه در امضای برجام نیز اظهار کرد: جناب آقای شمخانی تاکید کردند نظرشان شخصی است و این موضع دولت نیست و دولت معتقد است امضای برجام نه تنها برای منافع ملی بلکه برای صلح جهانی مهم بوده است.