نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر 70 نفر بی‌خانمان وجود داشته که صادرات گسترده‌ای انجام دادند و ارز را برنگردانده‌اند، چه پروایی از این داریم که هویت آنها را افشا کنیم؟ اگر یک اتاق بازرگانی دچار اشتباه شده حتما باید اشتباهش را بپذیرد اما بانک مرکزی هم حتما باید مسئولیت ارز 30 هزار تومانی را بپذیرد و به پاسخگویی در ضعف سیاست‌گذاری همه چیز را به گردن یک سری اطلاعات کلی نیندازد.

حسین سلاح‌ورزی، در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اعلام رئیس بانک مرکزی مبنی بر بازنگشتن 27 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات در دو سال اخیر اظهار داشت: این رقم درست نیست، خود دوستان بانک مرکزی هم این رقم را به کمتر از 18-19 میلیارد دلار کاهش دادند، رییس سازمان توسعه تجارت نیز گفت این رقم درست نبود. مراجع مختلف در مورد صحت این رقم که مربوط به سال‌های 97 و 98 بود تردید ایجاد کردند.

وی افزود: بر اساس کنار هم گذاشتن آمار صادرات غیرنفتی سال‌های 97 و 98 و سیاست‌های ارزی آن موقع که اجازه می‌داد تعدیل 20 درصدی در قیمت محاسبه کنند و ملزم به بازگشت 70 درصد مبلغ بودند، نشان می‌دهد که این رقم درست نیست. خود دوستان بانک مرکزی نیز چنین رقمی را تایید نمی‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ برآورد ما این است که ارز برنگشته مربوط به بخش خصوصی، چیزی حدود 6 میلیارد دلار است. سلاح‌ورزی در ادامه اضافه کرد:‌ آمار صادراتی عموما شامل پتروشیمی، فولاد، معدن، صنایع غذایی و دیگر بخش‌ها است. طبق آمار بانک مرکزی در ابتدای مهر ماه، 15 هزار و 366 صادرکننده ثبت شده‌اند که رفع تعهد آنها صفر بوده است. وقتی می‌پرسیم اینها چه کسانی هستند؛ می‌گویند ما مبدا آن را نمی‌دانیم. ما هم نمی‌توانیم همه اینها را شناسایی کنیم ولی با بررسی این افراد متوجه شدیم که از این افراد فقط 3 هزار و 161 نفر کارت معتبر بازرگانی فعال داشتند و از هویت 12 هزار و 205 نفر اطلاع نداریم. وی خاطرنشان کرد:  از آنجا که بانک مرکزی دیتا و تسلط کافی ندارد، به نظر می‌رسد که از نظر آماری آدرس غلط می‌دهد. از جمله اینکه گفته می‌شود 70 نفر از صادرکنندگان که دارای کارت بازرگانی بودند کارتن خواب بودند.