دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: 3میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک از طریق غیررسمی وارد کشور می‌شود، که واردات غیر رسمی هم یا با کولبران، یا در مناطق آزاد و یا به صورت واردات انبوه بدون پرداخت عوارض گمرکی و ... انجام می‌شود.

احمد کریمی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه این رویه باید ساماندهی می‌شد، افزود: وزارت صمت هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه نداشت و آنچه را که تولیدکننده و وارد کننده مطرح می‌کرد ملاک عمل قرار می‌گرفت البته اخیرا وزارت صمت درباره نیاز ناوگان موجود و بازار به لاستیک به آمار و اطلاعاتی دست پیدا کرده‌است.

وی تاکید کرد: موضوع مهم این است که لاستیک مورد استفاده در بخش خصوصی را باید از حمل و نقل عمومی تفکیک کرد.

کریمی با اشاره به حذف دلار دولتی از واردات لاستیک گفت: لاستیک از اردیبهشت ماه با دستور دولت از ارز دولتی به ارز نیمایی تغییر وضعیت و گروه داد و در حال حاضر هم نرخ ارز نیمایی بین 20 تا 21 هزار تومان است در صورتی که لاستیک تا چند ماه گذشته با ارز دولتی 4 هزار و 200 تومانی به دست مصرف کننده می‌رسید.   

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ادامه داد: یعنی اگر یک جفت لاستیک را چهار ماه گذشته 4 میلیون تومان خریداری می‌کردیم الان باید برای آن بیش از 20 میلیون تومان بپردازیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت لاستیک تاکید کرد: متاسفانه از ابتدای سال تا کنون قیمت لاستیک سه برابر شده است و برخی از سایزها هم در بازار موجود نیست.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران با بیان اینکه فعلا برای حل مشکل لاستیک در باره مشکلات قطعات سکوت کرده‌ایم اظهار داشت: قیمت قطعات هم به شدت افزایش یافته  و از ابتدای سال تا کنون 3 برابر گران‌تر شده است.

وی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت کامیون گفت: در حال حاضر قیمت یک دستگاه کامیون را شرکت‌های خودروساز داخل حدود یک میلیارد و 800 میلیون تا دو میلیارد و 300 میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌اند که این مبلغ غیرواقعی است و برای این خودروها با ارفاق می‌توان قیمت یک میلیاردی پیشنهاد داد.