سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

صیانت از امنیت غذایی کشور نیازمند تلاش همگانی است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت تلاش همگانی برای صیانت از امنیت غذایی کشور تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم از امنیت غذایی کشور صیانت کنیم و هیچ مانعی نباید در مسیر تولید قرار گیرد. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، « عباس کشاورز » در نشست مدیران ارشد این وزارتخانه و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها که امروز به شکل ویدئو کنفرانس در محل سالن نعمتی جم برگزار شد افزود: امسال با برنامه ریزی و تدارکی که دیده شده، مشکل جدی در تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر بذر، کود و آفت‌کش‌ها نداشته ایم و این پیش‌بینی‌ها برای سال آینده نیز انجام شده است. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: برای توسعه بخش کشاورزی نیاز است تعامل و ارتباط معاونت ها و سازمان ها و بخش خصوصی تقویت شود و هیچ تصمیم و سیاستی بدون کسب نظر و مشاوره با تشکل ها انجام نشود. کشاورز با اشاره به اینکه در آستانه هفته منابع طبیعی قرار داریم، تصریح کرد: باید جشن درختکاری را پاس بداریم و بر اساس دستورالعمل های مقابله با بیماری کرونا، مراسم درختکاری را برگزار کنیم. وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های لازم برای تامین کالاهای اساسی نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز و مرکبات در ایام نوروز داشته باشیم و بازار را رصد کنیم تا کمبودها در بازار مشاهده نشود. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبارزه با ملخ در استان‌های جنوبی کشور باید استمرار یابد و لازم است استان های درگیر موضوع را جدی بگیرند.  

    

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری:

برای ضدعفونی اتوبوس‌ها به دنبال مواد و تجهیزات هستیم

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با اشاره به کاهش چشم‌گیر تقاضای سفر بین استان‌ها به ویژه قم و گیلان گفت: در به در به دنبال تهیه و تامین مواد ضدعفونی‌کننده برای گندزدایی و پاکسازی اتوبوس‌ها هستیم و به شدت با کمبود این مواد مواجه‌ایم. احمدرضا عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل‌ جاده‌ای عمومی بین‌شهری اظهار داشت: در به در به دنبال تهیه و تامین مواد ضدعفونی‌کننده برای گندزدایی و پاکسازی اتوبوس‌ها هستیم و به شدت با کمبود این مواد مواجه‌ایم. وی با بیان اینکه دولت تجهیزات قابل توجهی در اختیار ما قرار نداد‌ه‌است، گفت: با مواد موجود اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهیم اما کافی نیست. رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با اشاره به کاهش تقاضای سفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوسی ادامه داد: میزان تقاضای سفر و بلیت فروشی در ایام به کمترین حد خود رسیده‌ و بر روی قیمت‌ها هم اثر گذاشته است.

    

صادرات الکل ممنوع شد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام کرد: به منظور تامین نیازهای داخلی صادرات الکل ممنوع است. به گزارش گمرک ایران، «مهدی صادقی نیارکی» اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که برای تأمین مواد اولیه موردنیاز برای تولید مواد ضدعفونی کننده در کشور وجود دارد، صادرات الکل ممنوع است. وی افزود: علاوه بر این، تعرفه واردات مواد اولیه مانند الکل نیز به ۵ درصدکاهش یافته تا واردات با حجم و سرعت بیشتری انجام شود. به گزارش ایرنا،‌ صادرات ماسک از ۲۱ بهمن ماه به منظور تامین نیاز داخل ممنوع اعلام شد؛ همچنین گمرک دستور داد محموله‌های پزشکی صادراتی موجود در گمرکات باید به کشور بازگردند.