وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: امروز شرایط جدیدی پیش آمده که طبعاً می‌طلبد، نظارت‌ها متناسب با این شرایط تشدید شود، نظارت‌ها مقطعی نیست و بعد از این نیز با اشراف بیشتر و کنترل همه فرآیندها انجام خواهد شد. رضا رحمانی پس از جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص نظارت بر بازار پس از افزایش قیمت بنزین، افزود: در این جلسه مقرر شد که نظارت‌ها بر بازار تشدید شود و از ظرفیت‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صمت استانی و بخش‌های دیگر از جمله ظرفیت اصناف و اتحادیه‌ها استفاده بیشتری بشود. وی یادآور شد: برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم نظارت‌ها را بیشتر کردیم، اما بازرسی‌ها نه تنها ادامه می‌یابد بلکه هر روز بیشتر و بهتر می‌شود. رحمانی در ادامه گفت: سازمان تعزیرات حکومتی هم خود گشت‌هایی دارد و هم گشت‌های مشترکی برگزار می‌کند که بنا شد این گشت‌ها بیشتر بشود و از ظرفیت دستگاه‌های دیگر مانند دادستانی‌ها نیز استفاده به عمل آید. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای نظارت و برخورد با تخلفات همه عوامل متفق‌القول و جدی هستند، افزود: مردم از طریق سامانه 124 نیز گزارش‌های لازم را ارائه دهند، این سامانه ساعات کاری و تعداد نفرات خود را برای رسیدگی سریع‌تر به گزارش‌های مردمی بیشتر کرده است. رحمانی گفت: همکاران در موضوع رصد بازار جدی هستند و مشکلی در جدیت همکاران احساس نمی‌شود و بنا نیز بر این است که برخوردها تشدید شود.

برخورد با متخلفان بازار به نحوی باشد که موثر واقع شود

وی تصریح کرد: باید برخوردها به نحوی باشد که موثر واقع شود و بتوانیم این مرحله را به‌ خوبی و به نحوی که مورد انتظار مقام رهبری بود که فرمودند نظارت‌ها به نحوی باشد که از گرانی کالاها در بازار جلوگیری شود، پشت سربگذاریم.

افزایش قیمت بنزین در قیمت کالاها اثری ندارد

رحمانی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین و شرایط جدید در قیمت کالاها اثری ندارد، اضافه کرد: هر چند روی نظارت بر کالاهای اساسی طبیعتاً بیشتر حساس هستیم، اما درخصوص نظارت‌ها نه فقط کالاهای اساسی بلکه همه کالاها را رصد و پایش می‌کنیم.  وی با اشاره به سازوکارهای نظارتی انجام شده نیز گفت: به عنوان نمونه سامانه جامع انبارها را راه‌اندازی و انبارهای کشور را در آن ثبت کردیم و بنا بر این است که همه کالاها در این سامانه ثبت شود که دارد کامل می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه همزمان در چند جبهه جلو می‌رویم، اضافه کرد: هم از مبدا تولید و هم از مبدا واردات شروع به کنترل قیمت‌ها کرده‌ایم و ان‌شاءلله در آینده به جایی می‌رسیم که هر کالایی را به صورت تکی بتوانیم رصد و ردیابی کنیم.