وزیر نفت: 

می‌توانیم در سه روز تولید نفت 

را به حداکثر برسانیم

وزیر نفت با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید نفت ایران پس از توافق احتمالی گفت: حتی سه روز هم طول نمی‌کشد که می‌توانیم تولید نفت کشور را به حداکثر برسانیم.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه دیروز در حاشیه چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، درخصوص وضعیت صادرات نفت ایران با توجه به افزایش سریع تولید نفت و گاز در آمریکا،‌ افزود: قطعا ما به صادرات نفت خود ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات درخصوص حضور نیروهای نفوذی در صنعت تصریح کرد: مسئولیت مبارزه با جاسوسان، جلوگیری از نیروهای نفوذی بر عهده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور است و من نیز با تمام توانم از اطلاعات نفتی در مجموعه نفت کشور محافظت خواهم کرد.

    

رئیس سازمان امور مالیاتی در گفت وگو با ایلنا:

در کشور ما همه از شفافیت فرار می‌کنند 

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در کشورمان همه از شفافیت فرار می‌کنند، گفت: منشی پزشکان می‌توانند نسبت به نصب و استفاده از کارتخوان اقدام کنند و آموزش آن حداکثر ۱۵ دقیقه زمان می برد.

امیدعلی پارسا در گفت‌وگو با ایلنا درباره مقاومت برخی پزشکان برای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان برای عدم پرداخت مالیات، گفت: کلیه معاملات کالا و خدمات در تمام اصناف و حرف باید به سامانه امور مالیاتی متصل شوند و این حکم قانون است که از ابتدای سال مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، دندان پزشکی، دام‌پزشکی و داروسازی باید به این سامانه متصل شوند که البته تا آماده شدن بسترها به طول انجامیده است.

وی با بیان اینکه این اقدام و سیاست تنها شامل حال جامعه پزشکان نمی‌شود و به تدریج تمام معاملات باید متصل به سامانه امور مالیاتی شوند،‌ گفت: این الزام و تکلیف قانون است که تمام معاملات در کشور شفاف و روشن باشند و مالیات بپردازند.

پارسا ادامه داد: پزشکان تا پانزدهم شهریور ماه باید شناسه دریافت کنند و از مهرماه هم تمام دریافت‌های که دارند باید از طریق کارتخوان باشد.

    

در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد

دلایل کاهش نرخ دلار و سکه

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق معتقد است آنچه در روزهای گذشته در بازار ارز و طلا رخ داده حاصل جو روانی مثبت شکل گرفته در جامعه است و نمی‌توان برای آن دلایل اقتصادی قطعی پیدا کرد.

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: همان‌طور که پیش از این سابقه داشته، وقتی در جامعه چند خبر امیدوارکننده منتشر می‌شود این موضوع به کاهش نرخ ارز در بازار ختم شده و برای چند روز روند نرخ‌ها کاهشی می‌شود.

به گفته وی، در طول روزهای گذشته بحث‌هایی که درباره احتمال مذاکرات سیاسی و بهبود اوضاع اقتصادی مطرح شده، اصلی‌ترین دلایل برای شکل‌گیری جو روانی مثبت در بازار بوده است.

حسینی اضافه کرد: در کنار جو روانی وقتی که نخستین سیگنال‌ها از بازار برای آغاز روند کاهشی دیده می‌شود، بسیاری از مردم عادی نیز که بخشی از سرمایه خود را تبدیل به ارز یا طلا کرده‌اند، به بازار هجوم می‌آورند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند. از این‌رو بخشی از دلیل کاهش نرخ‌ها در روزهای گذشته نیز فروشنده شدن مردم بوده است.

به گزارش ایسنا، در چند هفته اخیر نرخ ارز و طلا در بازار نزولی شده و در هفته جاری نیز این روند ادامه پیدا کرده؛ به طوریکه دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومان و سکه وارد کانال سه میلیون تومان شده است.