آغاز فرآیند ایجاد ردیف بودجه جشنواره تئاتر دانشگاهی

مدیر برنامه ریزی و توسعه منابع جشنواره تئاتر دانشگاهی به خبرگزاری مهر گفته است که در جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس فرآیند ایجاد ردیف بودجه حمایت از جشنواره تئاتر دانشگاهی آغاز شد.

در جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که با حضور احمد مازنی رئیس کمیته، طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر اعضای کمیسیون فرهنگی، شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و  همچنین کارشناسان دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد فرآیند ایجاد ردیف بودجه و حمایت از تئاتر دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ۵ تا ۱۴ اردیبهشت سال جاری به دبیری امین مختاری برگزار شد.

    

پایان دردسرهای «جنایات و مکافات» با تغییر مدیریت

در حالی که نمایش «جنایات و مکافات» رضا ثروتی قرار بود هفته گذشته روی صحنه رود به دلایلی که روابط عمومی گروه«همسان‌سازی دکور نمایش» اعلام کرده است، موفق به اجرا نمی‌شود. این در حالی بود که پیش از آغاز نمایش پانته‌آ پناهی‌ها با جدا شدن از گروه جای خود را به پانته‌آ بهرام می‌دهد.

روابط عمومی گروه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود «نمایش با مشکل همسان‌سازی دکور با ماشینری تالار مواجه گردید و به درخواست کارگردان و گروه نمایشی، تا برطرف شدن کامل مشکلات فنی پیش آمده و با موافقت مدیر عامل بنیاد رودکی، اجراها متوقف گردید،  لذا براساس اخبار واصله ، مشکلات فنی به طور کامل برطرف شده و اجراهای این نمایش از امروز بیست و ششم خرداد ماه نود و هشت از سر گرفته خواهد شد.»

نعمت الله پایان اخیراً جایگزین حسن عمیدی، معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های هنری بنیاد رودکی شد که پیش از این سمت خود برکنار شده بود. آقای عمیدی عملاً مسئولیت‌ برنامه‌های تالار وحدت را برعهده داشت.

 

«زیر گنبد طلا»؛ میزبان رضا کیانیان و مرضیه محبوب

نمایش «زیر گنبد طلا»، میزبان رضا کیانیان و مرضیه محبوب شد و کیانیان در آستانه سالروز تولدش، شمع تولد خود را در کنار کودکان خاموش و آرزو کرد مردم ایران روزهای بهتر و شادتری در پیش داشته باشند. نمایش «زیر گنبد طلا» نوشته و کار بهاره میرزاپور و تازه‌ترین تولید مدرسه سینما تئاتر هنر هفتم، عصر روز دوشنبه ۲۷ خرداد ماه، میزبان رضا کیانیان و مرضیه محبوب (هنرمند با سابقه نمایش عروسکی و سازنده عروسک‌های مجموعه «کلاه قرمزی»، «شهر موش‌ها ۲» و...  شد. این نمایش که تمام بازیگران آن هنرجویان کودک مدرسه سینما تئاتر هنر هفتم هستند، این روزها در تالار هنر روی صحنه است. رضا کیانیان که همزمان با تولد فاطمه حیدرهانی یکی از بازیگران کودک جشنو تولدش را تجربه می‌کرد، آرزو کرد:« مردم ایران روزهای بهتر و شادتری در پیش داشته باشند و آینده‌ای روشن‌تر در انتظار کودکان ایران باشد.»