تهرانی‌ها بیشتر سینما می‌روند

در هفته‌ای که گذشت ۴۵۷هزار و ۲۱۳ نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که از این میزان ۲۰۹ هزار و ۸۷۵ نفر شهروندان تهرانی بوده‌اند با اینکه نمودار جمعیتی ایران ۵۰ درصد جمعیت برای تهران نیست، ولی ۵۰درصد فروش سینما، تئاتر و حتی مطبوعات در تهران است و این برمی‌گردد به الگوی زندگی شهری و تمرکز امکاناتی که در تهران وجود دارد.

درحقیقت آنطور که مشخص است همچنان مردم برای سینما رفتن پردیس‌های بزرگ را می‌پسندند و این می‌تواند یکی از دلایل فروش بالا در سینماهای تهران باشد.

یعنی امکانات در تهران و کیفیت سالن‌های پردیس‌های سینمایی باعث شده مردم تهران سینما را به عنوان یکی از موارد فرهنگی در سبد اقتصاد خانواده خود قرار دهند. شاید یکی دیگر از دلایل استقبال کم از سینما در شهرستان‌ها را هم بتوان به این گلایه سینماداران ربط داد که از مافیای اکران می‌گویند و نظرشان این است که توزیع فیلم‌ها در سینماهای مختلف چندان مناسب نیست.

    

هزار راه نرفته روی آنتن نرفت

با وجود اعلام رسمی مبنی‌بر پخش توضیحات تهیه‌کننده برنامه «هزار راه نرفته» درباره حواشی ایجادشده در قسمت پنجم این برنامه، این آیتم روی آنتن نرفت. برنامه «هزار راه نرفته» که پخش سری جدید آن از شنبه (۱۴ اردیبهشت) آغاز شده بود، چهارشنبه شب پس از طرح موضوعی با حضور زوج مهمانش، ابهاماتی را پدید آورد که شنبه‌شب(۲۱ اردیبهشت) قرار بود تهیه‌کننده این برنامه به توضیح در این خصوص بپردازد. این برنامه که قدمتی طولانی دارد و تولیدی است، قرار بود، با ویدئویی ضبط شده درباره حاشیه‌ها همراه باشد که درنهایت توضیحات تهیه‌کننده پخش نشد. بر این اساس، در شرایطی که روابط عمومی شبکه دو، خبر پخش توضیحات تهیه‌کننده درباره قسمت پنجم را رسماً به رسانه‌ها اعلام کرده بود، به نظر می‌رسد در دقیقه 90 جلو پخش این آیتم گرفته شده باشد. این برنامه در پنجمین قسمت از سری جدید خود، از یک زوج جوان فعال در فضای مجازی دعوت کرده بود که مدعی بودند از زندگی گذشته خود در فضای مجازی دست کشیده‌اند. این برنامه از سوی برخی با انتقاد همراه و این‌گونه عنوان شد که این دو نفر از آنتن تلویزیون برای شهرت بیشتر سوءاستفاده کرده‌اند که تهیه‌کننده قرار بود در این خصوص توضیح دهد.

    

دستمزد هفت میلیاردی نویدمحمدزاده تکذیب شد

وکیل نوید محمدزاده، ضمن تکذیب شایعات دستمزد ۷ میلیاردی این بازیگر، اعلام کرد از سایت منتشر کننده این خبر شکایت کرده است.

در روزهای گذشته شایعاتی منتشر شد درباره دستمزد هفت میلیاردی نوید محمدزاده برای بازی در یک سریال‌ شبکه نمایش خانگی. خبری که از یک سایت و کانال تلگرامی آغاز شد و در بعضی روزنامه‌ها هم بازتاب داشت. پس از انتشار گسترده این خبر، سیدحسین روحانی، وکیل نوید محمدزاده گفت: «پیرو انتشار اخبار کذب در یک سایت و کانال تلگرامی درخصوص دستمزد نوید محمدزاده، ایشان به دلیل نشر اکاذیب جهت طرح شکایت علیه مدیرمسئول سایت هفت‌راه در دادسرای فرهنگ و رسانه اقدام کرده است.