حسن ریاحی، آهنگساز پیشکسوت موسیقی که روز ششم مهرماه برای دهمین بار به‌عنوان دبیر جشنواره موسیقی فجر انتخاب‌شده است، گفت: امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای هدایت شود که ما شاهد یک جشنواره باکیفیت در شرایط کرونایی باشیم.

وی درباره دلایل پذیرش این سمت افزود: پس‌ازاینکه از سوی دوستان پیشنهاد دبیری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به من شد بررسی‌های لازم را انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که اکنون در شرایطی هستیم که باید هر کمکی از دستمان برمی‌آید انجام دهیم. ازاین‌رو فقط با هدف کمک به این رویداد ملی پذیرفتم که در کنار دوستان میزبان هنرمندان ارزنده کشورمان در جشنواره موسیقی فجر باشیم. به‌طور حتم با توجه به شرایط کرونایی این ماه‌ها آنچه در جشنواره موسیقی فجر امسال پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، میزبانی از تعداد کمتری از گروه‌های معتبر موسیقی است.

آهنگساز سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: آنچه در این دوره برای بنده بسیار حائز اهمیت بوده و خوشبختانه با استقبال شورای سیاست‌گذاری جشنواره سی و ششم نیز مواجه شده، توجه به موسیقی شرق است که بتوانیم در همین راستا از چند گروه معتبر و شناخته‌شده داخلی و خارجی برای شرکت در جشنواره دعوت کنیم. شرایطی که قطعاً دربرگیرنده دشواری‌های زیادی است اما ما امیدواریم بتوانیم در روزهای کرونایی فضای ارزشمندی را برای جشنواره موسیقی فجر فراهم کنیم.