حسام‌الدین سراج با حضور در ویژه‌برنامه «باغ رمضان» انتقاداتی نسبت به خط مشی و خصوصا نام وزارت ارشاد مطرح کرد.

خواننده موسیقی اصیل ایرانی با حضور در ویژه‌برنامه «باغ رمضان» که از طریق تلویزیون تعاملی تیوا پخش می‌شود، به صراحت نحوه نامگذاری «وزارت ارشاد» را زیر سوال برد. سراج با تاکید بر اهمیت نام این نهاد دولتی گفت: «من اصلا با اسم این وزارتخانه

مشکل دارم.

شما اگر «وزارت فرهنگ و هنر ایران» باشید بسیار هم خوب است و جایگاه درستی دارد، اما وقتی می‌گویید «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» باید ببینیم در آن نهاد ارشاد مردم مطرح است یا فرهنگ مردم؟»

سراج در ادامه چنین گفت: «وقتی می‌گوییم «وزارت ارشاد»، آیا منظورمان «وزارت امر به معروف و نهی از منکر» است یا «وزارت هنر»؟ به نظر من تفکر مبنایی که این عنوان را تغییر داده مشکل داشته است.

 سراج (خواننده موسیقی ایرانی) که طی روزهای گذشته یک قطعه جدید نیز به نام «یوسف زیبای حجاز» را به مناسبت ولادت امام حسن(ع) منتشر کرده است، به تازگی در صفحه شخصی خود از ممانعت پخش اذانش توسط صداوسیما خبر داده است.  

سراج در صفحه اینستاگرام خود اینگونه نوشت: «این اذان چندین سال پیش به همت دوست عزیز جناب نداف ضبط شد. بدون هیچ ادعا و صرفا به خاطر علاقه به ایمان خالصانه به نشانه‌های توحید و مهرورزی انسان‌ها به یکدیگر و عشق صادقانه به معشوق حقیقی عالم، آن را خواندم. صداوسیما از پخش آن ممانعت کرد، اما امروز خوشحالم که حنجره من نیز توفیق سرودن نوای عشق و ایمان را یافت و در آینده شاید تاثیری معنوی بر دلی بگذارد. به‌رغم مدعیانی که منع عشق کنند/ جمال چهره‌ی

تو حجت موجه ماست».